Uber a raportat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru, și anume un total de 3,3 miliarde de curse în trimestru (+18%), cu 180 de milioane de utilizatori activi lunar (+15%), depăşind estimările privind veniturile şi anunţând autorizarea unui program de răscumpărare a acţiunilor în valoare de 20 de miliarde de dolari, transmite CNBC.
CEO-ul Dara Khosrowshahi a declarat pentru CNBC că nu observă semne de slăbiciune în comportamentul consumatorilor: ”Totul decurge constant, iar pentru Uber asta e o veste excelentă”.
Lansarea Senior Accounts, o versiune a aplicaţiei cu text şi pictograme mărite, care permite membrilor familiei să gestioneze cursele altora. Testarea în SUA a unei opţiuni pentru femei care doresc să evite asocierea cu bărbaţi în timpul curselor, fie ca şoferi, fie ca pasageri.
În unele pieţe internaţionale, Uber Eats depăşeşte serviciul de ride-hailing în popularitate.
Uber se concentrează intens pe dezvoltarea AI în lumea fizică, extinzându-şi reţeaua de parteneri în mobilitate autonomă, livrări şi transport de marfă la 20 de companii. Serviciile autonome Uber sunt deja disponibile în 12 oraşe, în colaborare cu lideri precum Waymo (deţinut de Alphabet), Apollo Go, şi startup-uri precum May Mobility, Nuro şi Wayve.
Uber şi Waymo au lansat un serviciu comercial de robotaxi în Austin, Texas, în martie, înaintea Tesla, care a început testele cu robotaxiuri în iunie.
Citește și: Uber deschide o nouă ușă în lumea transporturilor. Pasagerii vor putea alege mașini fără șofer
Din a doua jumătate a luni mai, operatorii marilor platforme de transport alternativ, precum Uber, Bolt și BlackCab, vor avea noi responsabilități fiscale. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) impune șoferilor să furnizeze lunar o serie de date detaliate despre activitatea desfășurată pe aceste aplicații.
Se cer identitatea firmelor partenere, detalii despre vehiculele utilizate, sumele încasate din curse, kilometrii parcurși, precum și datele personale ale șoferilor, inclusiv numele și codul numeric personal.
Măsura e pregătită de ANAF încă de anul trecut, dar abia recent a fost adoptată oficial. Scopul ei este combaterea evaziunii fiscale și creșterea nivelului de transparență în sectorul transportului de persoane prin intermediul platformelor digitale.
Conform datelor oficiale, în 2023, peste 56.000 de persoane care conduceau pentru aceste servicii nu figurau cu contracte de muncă, ceea ce a ridicat semne de întrebare privind legalitatea relațiilor de muncă și plata taxelor către stat.
Potrivit noilor reglementări, fiecare operator digital trebuie să completeze și să depună un formular special la ANAF, până la sfârșitul lunii următoare perioadei de raportare.