Canicula a cuprins România, iar temperaturile sufocante și alertele de cod roșu i-au determinat pe mulți români să evite gătitul și să comande mâncare online, scrie Libertatea.
Platforma Wolt România a raportat o creștere semnificativă a comenzilor, cu un avans de aproximativ 20% în cele mai toride zile ale lunii iulie.
Te-ar mai putea interesa: Pâine prăjită cu avocado și ou poșat. Află de ce vei dori să mănânci acest preparat zilnic
Potrivit unei analize recente, preparatele pe bază de carne de pasăre continuă să fie preferatele consumatorilor.
Printre cele mai comandate produse s-au numărat meniul Maxi McChicken, burgerul McPuișor, meniul Maxi Big Tasty, Chicken McNuggets, kebapul de curcan și clasicul cheeseburger.
La categoria deserturi și gustări reci, înghețata a dominat topurile, înregistrând o creștere a cererii de până la 40%. Aromele preferate au fost cacao și vanilie, urmate de vișine și pepene roșu.
Și băuturile au cunoscut un salt important: apa și sucurile reci au înregistrat creșteri de până la 20%, la fel ca produsele lactate precum laptele, iaurtul și brânza.
În segmentul băuturilor carbogazoase, cola a fost cea mai comandată, iar în rândul celor necarbogazoase, cele mai populare arome au fost lămâie, piersică, ceai verde și zmeură.
Reprezentanții companiei precizează că există o tendință în creștere pentru comenzile de salate și produse pentru animale de companie.
„O tendință interesantă constă în numărul mai mare al comenzilor de salate și produse pentru animale de companie, semn că românii sunt atenți nu doar la confortul lor, ci și la cel al animalelor lor”.
În perioada caniculară, cele mai active orașe au fost București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov.
Cele mai aglomerate zile pentru livrări au fost joia și vinerea, cu vârfuri de comenzi în intervalele orare 11:00–12:00 și 18:00–19:00.
Pe fondul temperaturilor ridicate, nu doar frecvența comenzilor a crescut cu 20%, ci și cantitatea totală de produse livrate, înregistrând un avans de aproximativ 15%.
Cea mai valoroasă comandă individuală a fost înregistrată la un restaurant libanez din București și a totalizat 17.829 de lei. Potrivit primelor informații, un bucureștean a ales să comande mâncare libaneză pentru botezul copilului, achitând aproape 4.000 de euro pentru preparatele livrate de un local din sectorul 3.
Cel mai activ client a fost tot din Capitală, cu 53 de comenzi plasate la 21 de restaurante diferite, majoritatea din categoria fast-food.
Pe locul al doilea în topul celor mai activi clienți se află un utilizator din Brașov, care a făcut 42 de comenzi, dintre care 18 au fost de la cafenele.
De remarcat și performanțele curierilor în această perioadă: între 1 iunie și 15 iulie, cel mai activ partener Wolt a efectuat 1.335 de livrări pe motocicletă, acoperind peste 8.500 de kilometri, o medie de aproximativ 500 km pe zi, cu o viteză medie de 18,7 km/h.
Te-ar mai putea interesa: Aplicația românească de livrări Tazz va fi cumpărată de finlandezii de la Wolt, după ce în 2022 și 2023 a înregistrat pierderi uriașe