Cofondatorul Waze, Uri Levine, avertizează că viitorul condusului este pe cale de dispariție și că persoanele care se nasc în „Generația Beta”, mai exact între 2025 și 2039, probabil că nu vor mai ajunge să conducă vreodată.
„Ei nu vor conduce,” a declarat Levine pentru Business Insider, nefiind vorba despre interzicerea mașinilor ci despre automatizarea lor, astfel încât să nu mai fie nevoie de un șofer.
Declarațiile sale vin în contextul în care a fost lansat serviciul de robotaxi al Tesla în Austin, Texas, iar Elon Musk plănuiește extinderea sa rapidă în mai multe orașe americane până în 2026.
Citește și : O româncă a urcat în ring la meciul de box al anului și a atras toate privirile: „Moment de vârf în cariera mea”
Inițiativa lui Elon Musk nu este prima astfel de inițiativă, Waymo, compania Alphabet, deja transportând milioane de pasageri în regim complet autonom în orașele americane San Francisco, Los Angeles și Phoenix.
Tranziția către mașini autonomie, pentru cofondatorul Waze, este similară cu dispariția liftierilor de odinioară. Practic, odată cu evoluția tehnologică, tot mai multe lucruri care acum ni se par normale dispar.
Antreprenorul din spatele Waze susține că, în numai un deceniu, majoritatea serviciilor de transport, fie că vorbim despre taxiuri sau transport public, vor fi automatizate, impactul fiind unul dramatic.
Pe lângă câștigul de timp, având în vedere că cea mai mare parte dintr-o cursă Uber de 100 de dolari va merge la șofer, fără șofer costul ar scădea la aproximativ 25 de dolari, ceea ce ar stimula cererea și i-ar ajuta și pe oameni deopotrivă.
Citește și : Cât costă să stai lângă cei dragi în avion. Românii plătesc sume enorme pentru un loc preferențial
În ciuda acestor declarații, un raport recent al HSBC Global Research avertizează că piața taxiurilor autonomie este „supraestimată” și că profitabilitatea lor ar putea să întârzie.