Concedieri 2025. Compania de tehnologie Microsoft plănuiește să concedieze mii de oameni, în principal din zona de vânzări și din departamentul de gaming, responsabil pentru consola de jocuri Xbox. Acest val de tăieri de locuri de muncă vine ca urmare a unei restructurări generale, relatează Bloomberg.
După ce s-a decis închiderea mai multor studiouri de jocuri video din cadrul Xbox pentru a reduce costurile la scară largă, mai mulți angajați sunt vizați de concedieri. Divizia de gaming a Microsoft Corporation se află sub presiunea îmbunătățirii performanțelor financiare, ca urmare a achiziției în urmă cu doi ani a casei de producție de jocuri video Activision Blizzard Inc. pentru 69 de miliarde de dolari.
Concedieri la ING. Sunt vizați în principal angajați din poziții de conducere
Concedierile din această lună vor veni ca urmare a unei runde anterioare de disponibilizări din luna mai, care a afectat 6.000 de persoane și a lovit cel mai puternic posturile din zona de producție și inginerie. Departamentele care au fost ocolite de concedieri sunt cele care implică contactul direct cu clienții, precum vânzările și marketingul.
La sfârșitul lunii iunie 2024, compania avea 228.000 de angajați, dintre care 45.000 în departamentele de vânzări și marketing. Microsoft restructurează adesea echipele și anunță alte schimbări spre sfârșitul anului fiscal, care se încheie în iunie.
În urmă cu un an, angajații Microsoft au rămas surprinși când trei subsidiare Xbox au fost închise, iar o a patra a fost absorbită în compania mare. Corporația a declarat că reevaluează continuu structura organizațională pentru a se asigura că investește în creșterea profitului.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2024/11/concedieri-6-1024x576.png)
Paramount Global va disponibiliza 3,5% din forţa de muncă din SUA, potrivit unui memo intern consultat de Reuters, aceasta fiind cea mai recentă rundă de concedieri a companiei, pe fondul declinului numărului de abonaţi la televiziunea prin cablu.
Decizia a fost comunicată angajaţilor marţi dimineaţă şi ar putea afecta în timp şi o parte a personalului din afara SUA, conform documentului semnat de cei trei co-directori generali ai companiei.
Această rundă de disponibilizări se adaugă reducerii cu 15% a forţei de muncă anunţată de Paramount în august anul trecut şi vine într-un moment în care industria media traversează ”o perturbare generaţională”, pe măsură ce milioane de americani renunţă la televiziunea prin cablu în favoarea serviciilor de streaming precum Netflix.
Citește și: Concedieri pe bandă rulantă în România. Peste 850 de angajați rămân fără un loc de muncă
”Luăm măsurile dificile, dar necesare pentru a eficientiza şi mai mult organizaţia noastră începând de săptămâna aceasta”, au transmis co-CEO-ii Paramount, George Cheeks, Chris McCarthy şi Brian Robbins, în memo.
Paramount avea 18.600 de angajaţi la 31 decembrie 2024, iar CNBC a raportat prima dată această decizie marţi.
Compania a propus recent o fuziune de 8,4 miliarde de dolari cu Skydance Media, compania deţinută de David Ellison, fiul miliardarului Larry Ellison. Cu toate acestea, tranzacţia aşteaptă aprobarea autorităţilor de reglementare, fiind influenţată de un proces de 10 miliarde de dolari intentat de preşedintele american Donald Trump împotriva CBS News în octombrie, legat de un interviu cu vicepreşedinta Kamala Harris pe care Trump îl consideră manipulat în favoarea acesteia.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/01/concedieri-2025.jpg)
Procter & Gamble va concedia 7.000 de angajaţi în următorii doi ani, în contextul unui mediu de consum tot mai incert, agravat de tarifele impuse de SUA care au afectat numeroase companii din sectorul bunurilor de consum, transmite Reuters.
Cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum intenţionează, de asemenea, să iasă de pe unele segmente de piaţă şi să vândă anumite branduri pe anumite pieţe, în cadrul unui plan de restructurare mai amplu pe doi ani.
”Nu este o abordare complet nouă, ci o accelerare intenţionată a strategiei actuale … pentru a câştiga într-un mediu tot mai provocator,” au declarat directorii P&G la o conferinţă Deutsche Bank la Paris.
Reducerea de 7.000 de locuri de muncă înseamnă aproximativ 6% din forţa de muncă a companiei şi vizează, în principal, funcţiile administrative şi de suport.
Directorul financiar Andre Schulten şi şeful operaţiunilor Shailesh Jejurikar au declarat că mediul geopolitic este ”imprevizibil” şi consumatorii se confruntă cu ”o incertitudine mai mare ca oricând.”
Tarifele vamale extinse ale preşedintelui Donald Trump au zdruncinat pieţele globale şi au alimentat temerile privind o posibilă recesiune în SUA. P&G a estimat un impact negativ de aproximativ 600 de milioane de dolari înainte de taxe în exerciţiul fiscal 2026, pe baza ratelor actuale ale tarifelor, care s-au schimbat frecvent în ultimele luni.
Analiza Reuters arată că războiul comercial a costat deja companiile cel puţin 34 de miliarde de dolari în pierderi de vânzări şi costuri mai mari. În aprilie, P&G a majorat preţurile la unele produse şi a transmis că este pregătită ”să folosească orice pârghie” pentru a atenua impactul tarifelor, în special prin creşterea preţurilor şi reducerea costurilor.
”Perioada de doi ani le oferă o oarecare flexibilitate în privinţa momentului şi a adâncimii tăierilor, având în vedere cât de volatilă e situaţia tarifelor,” a spus Christian Greiner, manager de portofoliu la F/m Investments, care deţine acţiuni P&G.
Restructurarea va simplifica structura organizaţională prin ”extinderea rolurilor” şi ”reducerea echipelor,” a precizat P&G.
”E ca o curăţenie de primăvară la scară mare – renunţarea la diviziile cu creştere scăzută şi la brandurile fără avantaj competitiv eliberează capital pentru a accelera expansiunea brandurilor de bază: Tide, Pampers şi Old Spice,” a comentat Michael Ashley Schulman, director de investiţii la Running Point Capital.
În ultimii ani, P&G a ieşit de pe piaţa din Argentina şi şi-a reorganizat operaţiunile din Nigeria. De asemenea, a vândut brandul Vidal Sassoon în China şi câteva branduri locale din America Latină şi Europa.
Compania a precizat că importă ingrediente de bază, ambalaje şi unele produse finite din China, însă aproximativ 90% din produsele pe care le vinde sunt fabricate în SUA.
La sfârşitul lunii iunie 2024, P&G avea aproximativ 108.000 de angajaţi. Concedierile vor afecta în principal personalul non-productiv (15% din acest segment).
P&G estimează că va înregistra cheltuieli de restructurare cuprinse între 1 şi 1,6 miliarde de dolari înainte de taxe pe parcursul celor doi ani, dintre care aproximativ un sfert vor fi costuri fără impact direct asupra fluxului de numerar.