- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

O firma românească a bătut palma cu Zabka, gigantul polonez care valorează 3,4 miliarde de euro. La cât se ridică tranzacția

10 Jan, 20:00 • Adrian Popovici
O firmă românească, fondată în 1994 la Pitești, a ajuns acum un jucător puternic pe piața de distribuție, îndeajuns de mare încât să atragă atenția lanțului de magazine Zabka, un gigant de peste 3,4 miliarde de euro.
O firma românească a bătut palma cu Zabka, gigantul polonez care valorează 3,4 miliarde de euro. La cât se ridică tranzacția

DRIM Daniel Distribuţie FMCG, o firmă româ­neas­că specializată în distribuţia de bunuri de larg consum, al cărei pachet ma­joritar de părţi sociale a ajuns la un acord și fost preluat de retailerul polonez Zabka, cu afaceri de 3,4 miliarde de euro. Firma are o istorie de 30 de ani, acoperind astăzi mai bine de 13.000 de magazine în special din comerţul tradiţional, transmite Business Magazin.

„Avem parteneriate şi pe 20 de ani“, explică Radu Trandafir, acţionar al DRIM Daniel despre firma românească care a început cu un magazin în Piteşti, un depozit de 60 mp în acelaşi oraş şi un prim client – Kandia Dulce În doar 20 de ani, compania a crescut la 105 milioane euro şi a ajuns la 680 de angajaţi.

Firma românească, fondată de familia Trandafir în 1994 în Piteşti a început cu un ma­gazin de vânzare cu amănuntul, pe lângă care au deschis în același an un ma­gazin angro. Evoluția firmei este impresionantă și are în pre­zent clienţi precum Nestlé, Monde­lez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal sau Kandia Dulce.

Firmă românească, contract cu un gigant polonez
Firmă românească, contract cu un gigant polonez

Te-ar putea interesa și: Pe când odată era „croitorașul” Europei, România nu mai dispune de fabrici autentice. Peste 1.200 de firme și 10.000 de salariați au dispărut!

Parteneriate pe zeci de ani pentru firma românească

„Parteneriatele noastre sunt pe termen lung, avem parteneriate de peste 20 de ani. Noi avem un contract de distribuţie cu companiile, nu neapărat pe zonă pentru că nu există exclusi­vităţi pe zonă, dar noi ne facem treaba pe zona pe care o acoperim şi putem fi eficienţi. Cum­părăm de la ei bunuri, avem agenţi care merg în magazine, îi ajută pe clienţi să facă comanda, uneori să listeze produsele sau aranjează marfa la raft. Livrăm a doua zi produsele din depo­zitele noastre“, explica Radu Tranda­fir, director general al DRIM Daniel Distribuţie FMCG.

„Cei mai mari re­pre­zintă 15% din business. E un procent peste care poate să devină nesănătos, dar nu am în­tâmpinat asta. În general, încercăm să creştem sănătos, dar încercăm să diversificăm porto­fo­liul şi atunci poate ei scad în ponderea din busi­nessul nostru, dar per total furnizorii cresc în piaţă“, explică Radu Trandafir relația dintre firma românească și clienții săi.

În anul 2022, DRIM Daniel asigura distribuția în 20 de judeţe din ţară, 450 de vehicule proprii (în special turisme pentru forţa de vânzări) şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unu, din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.

Tranzacţia prin care Zabka preia pachetul majoritar al DRIM Daniel va fi finalizată după înde­plinirea tuturor cerinţelor de regle­mentare. Valoarea acestui contract nu a fost făcută publică, dar estimările făcute de către experți indică zeci de milioane de euro.

Reţeaua de magazine Zabka din Polonia, care va prelua firma din România, controlează 10.000 de magazine. Compania a fost creată în 1998 de un antreprenor polonez care a mizat pe o expansiune agresivă din primii ani, ajungând la 1.700 de unități până în 2005.

Citește și: Record istoric! Firmele din România și-au majorat profiturile cu 40%!