Lanțul german de supermarketuri Aldi a introdus o taxă de intrare de 10 lire (12 euro), percepută fiecărui client într-un magazin din Marea Britanie.
Această taxă se aplică cu titlu de experiment, nefiind sigur deocamdată dacă va fi generalizată în toată rețeaua Aldi. Cert este că taxa are rolul de a încuraja cumpărăturile.
Concret, această taxă este percepută, la intrarea în magazin, fiecărui client. Suma de 10 lire se blochează pe card înainte de a trece de poarta de acces, iar la ieșire se deduce din valoarea cumpărăturilor sau se restituie, notează presa spaniolă, citată de g4food.
Dacă totalul cumpărăturilor făcute în magazinul Aldi este mai mic de 10 lire sau dacă un client nu cumpără nimic, acesta ar putea aștepta câteva zile pentru a-și recupera banii. Unii clienți au spus că au așteptat chiar și trei zile pentru a-și recupera banii.
Potrivit sursei citate, magazinul Aldi ales pentru testarea taxei utilizează camere dotate cu tehnologie de inteligență artificială pentru a urmări produsele luate de pe rafturi de clienți, iar valoarea acestora se debitează automat de pe cardul înregistrat la ieșire.
Au existat însă plângeri ce au vizat erori ale aplicației. Unii utilizatori au introdus de două ori codul de acces, astfel că i-a costat dublu să intre în magazin, iar suma ce trebuia rambursată nu le-a intrat în cont imediat.
Această taxă testată de Aldi nu este o premieră la nivel mondial. Compania Amazon folosește de mai mult timp un sistem similar, numit Amazon Go. Sistemul elimină complet cozile și casele de marcat, inclusiv cele de tip self-service.
Amazon Go funcționează deocamdată doar într-un magazin din orașul american Seattle, inaugurat în 2016 cu sloganul ”Un nou tip de magazin de cartier”. De atunci, magazinul funcționează fără angajați.