Situația neobișnuită a atras atenția jurnaliștilor auto din Germania, care au încercat să explice motivele pentru care o mașină cu o reputație solidă în trecut a ajuns la o performanță comercială atât de modestă. Potrivit publicației Carwow, principalul obstacol ar fi prețul de pornire ridicat, 35.260 de euro, semnificativ peste nivelul concurenților direcți din segmentul hatchback-urilor compacte.
Deși Subaru Impreza vine echipată standard cu tracțiune integrală, un avantaj față de multe alte modele din aceeași clasă, acest detaliu tehnic nu pare suficient pentru a convinge cumpărătorii germani. Sub capotă, mașina ascunde un motor boxer de 2,0 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 136 de cai-putere și un cuplu maxim de 182 Nm, scrie Piataauto.md.
Jurnaliștii germani au subliniat că propulsorul oferă o experiență de condus plăcută, dar transmisia automată CVT compromite performanțele generale ale mașinii.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Subaru_IMPREZA_Touring_Car-1024x683.webp)
„E bun în arhitectura sa boxer și în centrul de greutate pe care-l asigură mașinii, conducându-se și turându-se plăcut. Dar e cuplat la o cutie de viteze oribilă, de tip CVT, care anulează orice plăcere în condus și care-l face și ineficient în consum”, notează Carwow.
Subaru Impreza accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,6 secunde și atinge o viteză maximă de 199 km/h. Totuși, performanțele sunt umbrite de un consum ridicat. În testele efectuate de jurnaliștii germani, media obținută pe autostradă a fost de 8,9 litri/100 km, un rezultat considerat mare pentru o mașină compactă cu sistem mild-hybrid.
Modelul oferă două versiuni de echipare și câteva pachete opționale, iar versiunea de bază este relativ bine dotată. Totuși, sistemul multimedia și elementele interioare au fost criticate pentru designul considerat demodat. Displayurile și interfața multimedia au fost descrise drept arhaice, iar prezența butoanelor fizice pentru funcții precum încălzirea scaunelor a fost catalogată ca un detaliu de stil „al unei epoci apuse”.
Unul dintre puținele aspecte apreciate unanim este comportamentul rutier al mașinii, datorat arhitecturii specifice Subaru, cu motor poziționat longitudinal, centru de greutate scăzut și tracțiune integrală permanentă simetrică.
„Acest segment, cândva BMW Seria 1 mai oferea un motor poziționat longitudinal, dar acum n-o mai face. Așa că Subaru Impreza a rămas ultimul reprezentant al unei epoci apuse de inginerie”, scrie presa germană.
În ciuda avantajelor tehnice, concluziile jurnaliștilor sunt pesimiste în privința viitorului acestui model pe piața germană.
„O cutie potrivită ar fi făcut mașina asta mult mai interesantă și atunci poate și multe alte deficiențe i-ar fi fost iertate mai ușor. Dar la această etapă japonezii de la Subaru nu par să depună prea mult efort pentru a face acest model mai atractiv în Germania și pur și simplu vând atât cât inerția pieței le generează în cifre”, concluzionează publicația menționată.