In acest sens, compania a lansat recent pe piata locala conceptul de culoare a anului. Astfel, culoarea anului 2011, aleasa de 10 specialisti la nivel mondial, este sherbet lemon, o combinatie dintre verde si galben.
„Culoarea Anului” reprezinta un concept Akzo Nobel la nivel mondial prin care in perioada de toamna se traseaza principalele tendinte in materie de culoare de vopsea pentru anul urmator. Programul are la baza un board de peste 10 specialisti in vopsele, design si arhitectura din Asia, India, Statele Unite si Canada, America de Sud, Africa de Sud si Europa.
„Implementarea acestui proiect si in Romania reprezinta un argument in plus in sprijinul pastrarii cotei de piata de 20% pe segmentul premium si, de ce nu, pentru o crestere cu minim 5 puncte procentuale pana la sfarsitul anului”, a declarat Marius Pintea, market manager Akzo Nobel Romania.
In prezent, compania comercializeaza in Romania peste 65 nuante de vopsea premium ready-mix, urmand ca la inceputul lui 2011 sa mai lanseze inca 15 nuante. In acelasi timp, Akzo Nobel ofera prin gama Dulux o paleta de peste 10.000 de nuante pe zona de masini de colorat.
In 2009 Akzo Nobel a vandut peste 1 milion de litri de vopsele lavabile si lacuri, iar in cele opt luni din 2010 cantitatea vanduta a fost de peste 600.000 de litri de vopsele si lacuri. Compania Akzo Nobel Coatings comercializeaza vopsele lavabile cu nuante gata preparate (ready mix), produse pentru tratarea lemnului si a metalului.
Cele mai importante branduri ale Akzo Nobel in Romania sunt Dulux – vopsele lavabile, Sadolin – lacuri pentru tratarea lemnului si Hammerite – vopsea pentru metal. Ponderea categoriilor de produse se imparte egal intre vopsele si lacuri.
Produsele Akzo Nobel se importa din Marea Britanie, Polonia si Ungaria. Akzo Nobel este cel mai mare producator de vopsea la nivel mondial. Akzo Nobel Coatings Romania a fost infiintata in anul 2007, avand in prezent peste 43 de angajati la nivel national.