Finante-Banci

Asiguratori, misiunea „Supravietuirea”: Gata cu tarifele mici si daune neplatite

18 Jun, 11:11 • adrian.mihaltianu
Piata asigurarilor din Romania a revenit pe crestere in acest an, dupa 3 ani de scaderi. Totusi, perioada grea pentru jucatori nu a luat sfarsit. Ei vor trebui sa faca fata provocarilor, mai ales in conditiile in care nu-si mai permit sa atraga clientii prin tarife mici, nesustenabile pentru companii.
Asiguratori, misiunea Supravietuirea: Gata cu tarifele mici si daune neplatite

Despre toate acestea, dar si despre plata daunelor sau posibile noi fuziuni si achizitii, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Mihail Tecau (foto), presedintele directoratului Omniasig.

Noua companie Omniasig Viena Insurance Group a devenit [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/omniasig-tinteste-locul-1-pe-piata-asigurarilor-si-afaceri-de-1-2-mld-lei-in-2012-77050/ ]functionala incepand cu luna mai[/url], urma fuziunii dintre BCR Asigurari si vechiul Omniasig. Asiguratorul vrea sa-si mentina pozitia de lider in piata si tinteste afaceri de 1,2 miliarde de lei in 2012.

„Cea mai mare provocare, careia toti jucatorii din piata asigurarilor ar trebui sa ii faca fata, este gasirea unui [b]echilibru intre costurile reale ale riscurilor asumate si tarifele[/b] la care aceste polite sunt oferite clientilor, intrucat acest aspect are un impact extrem de important si asupra calitatii serviciilor companiei”, a declarat Mihail Tecau, presedinte directorat Omniasig.

El a adaugat ca o alta provocare semnificativa este [b]mentinerea si sporirea credibilitatii pietei[/b]. „Conteaza foarte mult calitatea morala pe care companiile o promoveaza, pentru crearea unei imagini pozitive a industriei asigurarilor in perceptia publicului”.

Tecau a subliniat ca o oportunitate a pietei este acum reprezentata de segmentul persoanelor fizice, segment care trebuie pus in valoare mai mult prin produse si oferte specifice.

„De asemenea, ar trebui mult mai multa [b]atentie acordata educarii[/b] asupra produselor de asigurare, in toate mediile, incepand chiar de la copii. In acest moment, piata are nevoie de un nivel mai ridicat de educare in asigurari, pentru a constientiza importanta produselor de asigurare in viata fiecaruia dintre noi”, a mai spus seful Omniasig.

[b]Evolutia pietei[/b]

„Situatia intregului climat economic, aflat intr-o continua schimbare, afecteaza in mod direct piata asigurarilor din tara noastra. Astfel, nu cred ca volumul primelor brute subscrise la nivel de piata va putea in 2012 sa il depaseasca pe cel din anul anterior. Daca ar exista o crestere de 1% sau 2% ar fi extraordinar, dar nu estimez totusi ca ar fi posibil mai mult”, a aratat Mihail Tecau.

Primele brute subscrise de societatile de asigurari in primul trimestru al acestui an au cumulat o [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/piata-asigurarilor-a-revenit-pe-crestere-dupa-3-ani-de-scadere-76768/]valoare de 2,17 miliarde de lei[/url], nivel in crestere cu 0,35% fata de perioada similara din 2011, dupa ce in ultimii trei ani piata a fost in scadere.

Tecau este de parere ca piata de asigurari ar putea fi influentata anul acesta in mod pozitiv de o crestere a creditarii, care ar impulsiona dezvoltarea pietei imobiliare, ce este strans corelata cu domeniul asigurarilor.

„Consider ca intreaga piata a asigurarilor din Romania se reorienteaza in prezent si se reajusteaza, pentru a se putea adapta contextului economic specific pe care il traversam, iar, odata cu implementarea Solvency II, se vor stabiliza companiile solide existente in piata, iar celelalte se vor elimina de la sine”, a mai zis seful Omniasig.

Intrebat daca vom vedea noi fuziuni si achizitii in piata, el a spus ca este posibil.

„In functie de dezvoltarea economica generala, precum si cu scopul unor noi consolidari in piata, este posibil sa mai fim martorii unor actiuni similare fuziunii recent incheiate dintre BCR Asigurari si Omniasig”, a declarat Mihail Tecau.

[b]Ce tipuri ce asigurari vor creste[/b]

[img=3049][/img]
Oficialul Omniasig considera ca produsele din liniile de asigurari non-auto reprezinta in mod clar un motor pentru o dezvoltare sanatoasa a business-ului companiilor.

„Este absolut necesara contra-balansarea ponderii mari in portofoliu a asigurarilor auto, daca vrem sa readucem pe o linie de evolutie ascendenta profitabilitatea industriei”, a aratat Tecau.

„De asemenea, asigurarile de sanatate cred ca vor cunoaste o evolutie importanta in perioada urmatoare, avand in vedere contextul legislativ in acest sens”, a adaugat el.

[b]Preturile practicate de asiguratorii din Romania sunt unele corecte?[/b]

Potrivit lui Mihail Tecau, tarifele ar trebui sa fie corelate, mai ales in cazul asigurarilor auto, cu gradul de risc asumat si sa se tina cont de rata daunalitatii si de noile limite de despagubiri pentru daune morale si vatamari corporale din Romania.

„Ajustarea tarifelor RCA este foarte importanta pentru intreaga piata, intrucat limitele pentru vatamari corporale si pentru daune materiale au crescut considerabil. In prezent, nu mai este posibil sa mentii o companie de asigurari solida si sustenabila practicand tarife foarte scazute sau preturi de dumping la RCA”, a mentionat acesta.

In ceea ce priveste scaderea preturilor politelor de asigurari auto de anul trecut, Tecau a explicat ca aceasta decizie a avut ca principal scop atragerea unui numar cat mai mare de clienti. „Consecintele scaderii tarifelor in cazul asigurarilor auto pot fi usor observate in profitabilitatea inregistrata de aceste linii la nivelul intregii piete”.

[b]Probleme la plata daunelor in cazul unor companii[/b]

Mai multi clienti ai unor companii de asigurari s-au aratat nemultumiti de faptul ca nu primesc sau primesc foarte greu despagubirile in cazul unor accidente.

Intrebat despre aceasta situatie, Mihail Tecau a zis: „Nu consider ca este oportun sa fac comentarii referitor la activitatea altor companii in afara de cea pe care o conduc, insa este foarte clar ca imaginea, seriozitatea si credibilitatea unui asigurator sunt testate foarte usor de client in momentul solutionarii si platii unei daune. Acest ‘test’ il va determina in mod sigur pe client sa continue sau nu relatia cu respectivul asigurator”.

Acesta a subliniat ca odata cu finalizarea fuziunii, Omniasig s-a axat cu prioritate asupra optimizarii procesului de solutionare a daunelor. „Ne dorim mereu feedback din partea asiguratilor nostri asupra serviciilor companiei, intrucat feedback-ul ne este foarte necesar pentru imbunatatirea constanta a relatiei cu acestia”.

[b]Cum comentati amenda primita din partea CSA?[/b]

„Deocamdata, in afara informatiilor prezentate in cadrul comunicatului de presa emis de CSA, nu am primit alte detalii referitoare la aceasta decizie. Asteptam sa primim decizia oficiala in acest sens din partea CSA, pentru a putea intelege motivele exacte care au stat la baza acestei actiuni”, a declarat seful Omniasig.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a decis, la inceputul lunii iunie, [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/directorii-unor-firme-de-asigurare-amendati-de-csa-cu-80-000-de-euro-77283/]sa amendeze mai multi directori[/url] din cadrul unor companii de asigurari in urma plangerilor venite din partea clientilor nemultumiti. Sanctiunile totalizeaza 80.000 euro.

Astfel, Mihail Tecau, presedinte directorat Omniasig Vienna Insurance Group (pentru situatia inregistrata la fosta BCR Asigurari) a primit o amenda de 5.000 de lei. De asemenea, Eugen Stoica, director directia daune Omniasig (pentru situatia inregistrata la fosta BCR Asigurari), a fost amendat tot cu 5.000 de lei.