„Campania isi propune infiintarea primului Centru de Excelenta in diagnoza si tratamentul cancerului limfatic din Romania. Obiectivul initial il constituie amenajarea unui centru performant de diagnoza si a cel putin doua camere sterile necesare tratamentului chimioterapeutic sau transplantului de celule stem, cu o valoare totala estimata la 1 mil. euro”, se arata intr-un comunicat al Asociatiei.
Campania se va desfasura in doua etape. In luna decembrie, companiile sunt incurajate sa redirectioneze 20% din impozitul pe profit catre Asociatia Salveaza Vieti.
„Aceasta facilitate este putin cunoscuta de catre mediul de afaceri din Romania, insa foarte usor de implementat din punct de vedere contabil”, au spus reprezentantii Asociatiei.
De asemenea, incepand cu luna ianuarie, orice persoana fizica va putea dona Asociatiei 2 euro prin SMS.
Conform estimarilor Asociatiei, in Romania traiesc in prezent 5.000 de copii bolnavi de leucemie sau alte cancere limfatice, iar 500 de cazuri noi se inregistreaza anual.
Rata de succes in tratarea cancerelor de sange la copii si adolescenti este redusa – putin peste 50% in Romania, fata de peste 80% in UE.
Cauza acestei situatii este lipsa sau precaritatea mijloacelor de diagnosticare in profunzime a tipurilor de cancer, investigatii esentiale pentru stabilirea tratamentul potrivit.
Fara diagnosticare detaliata, sunt sanse mari ca bolnavii sa primeasca tratament nepotrivit si sa nu supravietuiasca. In prezent, analizele pentru diagnosticare se fac la Viena, la Spitalul Sf. Ana, unde clinica din Timisoara beneficiaza de aceasta facilitate, acordata doar pana la finalul anului 2010.
Proiectul este sustinut printr-o campanie de comunicare, desfasurata in perioada decembrie 2010-martie 2011. Creatia apartine Grafitti BBDO, suportul online este asigurat de Kaleidoscope, componenta media este dezvoltata de agentia MEC Romania, iar Free Communication asigura consultanta PR.
Cele doua componente ale campaniei, respectiv donarea a 20% din impozitul pe profit de catre companii si donarea a 2 euro prin SMS de catre persoanele fizice, beneficiaza de concepte creative separate.
Campania ATL va fi declinata pe TV, radio, print, outdoor, online.
Clinica de Oncopediatrie de la Timisoara a fost construita si dotata de echipa doamnei doctor Margit Serban care, in anul 2002, realiza pentru prima oara in Romania transplantul de celule stem de la un donator inrudit pentru un copil bolnav de leucemie.
Investitiile asociatiilor umanitare straine in aceasta clinica au totalizat pana acum peste 4 mil. euro.
Spitalul este in continuare sustinut din strainatate, iar medicii de aici reusesc sa trateze anual mai mult de 350 de copii si adolescenti.
Asociatia Salveaza Vieti a fost infiintata in martie 2009 de catre un grup de sapte tineri. Membrii Asociatiei s-au dedicat in special sustinerii Clinicii de Oncopediatrie de la Timisoara si a copiilor care sufera de leucemie si de alte tipuri de cancer.