- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Austriecii de la Voestalpine isi fac fabrica in Romania si nu in Bulgaria pentru ca aici este \”stabilitate politica\”

27 May, 14:35 • traian.badulescu
Pozitia geostrategica, potentialul de crestere din industria auto si constructii, precum si stabilitatea politica din Romania se numara printre factorii care i-au determinat pe austriecii de la Voestalpine sa aleaga portul Giurgiu pentru construirea unei fabrici de piese din otel.
Austriecii de la Voestalpine isi fac fabrica in Romania si nu in Bulgaria pentru ca aici este \stabilitate politica\

Aproape un sfert din investitia totala, care se ridica la circa 20 mil. euro, este cofinantat din fonduri europene si de la Ministerul Economiei (8,5 mil. lei).

Stefan Einfalt (foto), directorul general al firmei care detine fabrica, Voestalpine Steel Service Center Romania SRL, estimeaza ca Romania va reveni la cresterile economice mari din perioada anterioara crizei, intrucat pe plan local este inca nevoie de multe locuinte, masini si aparate electrocasnice.

Astfel, austriecii isi bazeaza investitia greenfield din Romania pe prognoze potrivit carora PIB-ul Romaniei va creste cu 2,4% in 2011; 3,7% in 2012; 4,4% in 2013 si 5,2% in 2014.

De asemenea, industriile care vor absorbi produsele din otel fabricate la Giurgiu, precum cea auto si constructiile, vor avea cresteri anuale de 30%, respectiv 20%, potrivit estimarilor Voestalpine.

Pentru construirea noii fabrici, austriecii au analizat mai multe locatii, pe langa Giurgiu fiind luat in calcul Rosiorii de Vede sau portul bulgaresc Ruse.

Intrebat de ce Voestalpine ales Romania si nu Bulgaria pentru construirea acestei fabrici, Stefan Einfalt a mentionat stabilitatea politica mai puternica din Romania.

„Ati avut alegeri, si tot Basescu si Boc au iesit”, a afirmat oficialul austriac.

In ceea ce priveste situatia sociala actuala din Romania, generata de masurile de austeritate anuntate de Guvern, reprezentantul Voestalpine a spus ca reduceri de cheltuieli se opereaza mai peste tot in Europa.

Portul Giurgiu a fost ales pentru construirea fabricii Voestalpine si datorita accesului la Dunare, fluviu prin care se va realiza transportul de materii prime de la fabrica austriecilor din Linz.

Tot pe calea Dunarii vor fi realizate si exporturi, in tari precum Serbia, au mentionat reprezentantii Voestalpine.

De asemenea, Giurgiu a fost preferat unor orase precum portul Constanta datorita apropierii de potentialii clienti ai companiei, care se intind pe o raza de 500-600 km, au mai spus reprezentantii Voestalpine, precizand ca orasul Constanta ar fi fost in extremitatea estica a cercului de interes.

Pe langa Romania, alte piete tinta mai sunt Bulgaria, Serbia si Turcia, in domeniile auto, aparatura electrocasnica si industrie.

Intrebati daca nu au fost deranjati de perioada prea lunga pana la acordarea finantarii europene, austriecii au spus ca, din contra, pentru ei a fost un lucru bun.

Si asta deoarece au avut timp sa reevalueze si sa amane unele investitii in timp de criza. Ei au precizat ca proiectul fabricii de la Giurgiu nu a fost insa niciodata in pericol sa fie abandonat.

Proiectul combinatului siderurgic de miliarde de euro, ce urma sa fie construit de Voestalpine in una din tarile de la Marea Neagra, a fost insa inghetat.

Pe piata locala mai exista o singura fabrica de prelucrare a otelului similara cu cea de la Giurgiu, respectiv cea deschisa de ArcelorMittal si spaniolii de la Bamesa la 20 de kilometri de Pitesti, dupa o investitie de 30 mil. euro.