- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Bancile cauta clienti cu bani. Cati romani se inscriu in aceasta categorie

04 Jun, 00:07 • adrian.mihaltianu
Perioada de criza economica a dus la o necesitate si mai mare de consiliere si educare in ceea ce priveste investitiile romanilor cu active importante. Astfel, bancile pun mai mult accent pe atragerea clientilor pe segmentul de private banking. Vezi cati oameni cu bani poate atrage aceasta piata.
Bancile cauta clienti cu bani. Cati romani se inscriu in aceasta categorie

O parte din bancile de pe piata locala au lansat in ultimul an o serie de servicii dedicate clientilor cu active considerabile, de sute de mii de euro. Dar cati romani dispun de asemenea active?

Mihail Ion, presedintele Raiffeisen Asset Management, considera ca in Romania exista intre 5.000 si 10.000 de clienti cu o potenta financiara de acest nivel.

„Bucurestiul are peste 60% din potentialul Romaniei pe acest segment”, a subliniat Ion.

De asemenea, reprezentantii BCR sunt de parere ca piata de private banking numara circa [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cati-clienti-are-si-cati-bani-absoarbe-private-banking-ul-din-romania-74214/]4.000 de clienti[/url].

Raiffeisen Bank a inaugurat recent un nou sediu dedicat exclusiv persoanelor cu averi mari din Romania. Pentru acestia, sunt oferite servicii si produse distincte de investitii si primesc permanent consiliere din partea agentilor bancii.

Practic, banca gestioneaza averea clientilor. Dar pentru a face parte din acest „grup select”, clientii Raiffeisen Bank trebuie sa dispuna de cel putin [b]250.000 euro[/b]. In acelasi timp, la UniCredit Tiriac Bank si BCR pragul minim este de [b]200.000 de euro[/b], disponibili in diferite plasamente.

Pentru a atrage acesti clienti, bancile trebuie sa puna mare accent pe consilierea clientilor, necesitand angajati foarte bine pregatiti pentru a putea realiza diferite scheme de investitii.

„Am identificat una din principalele nevoi pentru acest tip de clienti: consilierea financiara. Raiffeisen Bank este, din cate stim noi, singura banca autorizata de CNVM Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare) sa ofere servicii de consiliere financiara”, a declarat Mihail Ion.

„Clientii de private banking sunt persoane foarte importante, care au o activitate de baza, gestioneaza o anumita afacere, sunt persoane foarte ocupate, care doresc sa aiba acces la un serviciu foarte serios care sa le poata proteja averea, sa le dea siguranta, posibilitatea sa-si continue activitatea pe care o au in mod curent. Pentru acestia este nevoie de consiliere speciala”, a spus Razvan Furtuna, head of private banking in cadrul BCR.

Paleta de produse si servicii bancare curente acordata clientilor Friedrich Wilhelm Raiffeisen (FWR), divizia de private banking a Raiffeisen Bank, este diversa: bancher personal, prioritate in executia operatiunilor curente, asistenta fiscala, credit lombard, carduri FWR, asistenta telefonica permanenta, Off-shore banking.

[b]Ce averi administreaza bancile[/b]

Mihail Ion a mentionat ca Raiffeisen Bank are in prezent peste 600 de clienti private banking si active in administrare de 600 milioane euro.

Astfel, cifrele arata ca, in medie, un client are in administrarea bancii o avere de 1 milion de euro.

In medie, 20%-30% din investitiile clientilor de private banking ai Raiffeisen Bank sunt in fonduri mutuale, sub 50% isi tin banii in depozite, in timp ce restul fondurilor au fost alocati in titluri de stat.

In cazul UniCredit Tiriac Bank, activele pe segmentul de private banking s-au majorat cu peste 10% in 2011, ajungand la finele anului la peste 270 de milioane de euro, in timp ce numarul clientilor a ajuns la peste 1.000, a spus Anca Eremia, directorul pe private banking al bancii.

De asemenea, BCR Erste Private Banking avea, la sfarsitul anului trecut, peste 2.000 de clienti, in crestere cu 29% fata de aceeasi perioada a anului 2010 si gestiona, la finele lui 2011, aproximativ 941 milioane euro, in crestere cu 32% fata de anul precedent. Pentru 2012, BCR estimeaza o crestere medie de 15% pe acest segment de clienti.

Mai sunt si alte banci in piata care ofera servicii de private banking, precum BRD, ING, OTP Bank, Bancpost, Piraeus Bank, Citibank sau Banca Transilvania.