- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Barbut, Adeplast: Exportam chiar si fara profit doar ca sa ne construim piata

10 Mar, 00:01 • traian.badulescu
Marcel Barbut, actionarul unic al producatorului de materiale de constructii Adeplast, a detaliat pentru DailyBusiness.ro planurile companiei de atacare a pietelor externe precum si influenta crizei asupra business-ului sau.
Barbut, Adeplast: Exportam chiar si fara profit doar ca sa ne construim piata

Intors din Austria in 1996, dupa o perioada de 7 ani, Marcel Barbut a cumparat 20% din business-ul Adeplast cu doar 10.000 de dolari, inclusiv investitii. Intre timp el a preluat integral compania, iar anul trecut a rulat suma de 34 mil. euro si a investit alti 28 mil. euro.

In prezent, Barbut isi evalueaza business-ul la circa 60 mil. euro, in scadere cu 20% fata de anul trecut, cand o oferta de cumparare a estimat compania Adeplast la 75 mil. euro.

Adeplast detine 3 fabrici in Romania – doua la Oradea si una la Ploiesti. La Oradea, compania produce in una din fabrici vopsea si tencuieli decorative, iar in cealalta mortare uscate (mortare pentru zidarie, adezivi, gleturi, sape), la fel ca si in fabrica de la Ploiesti.
[quote]Eu sunt ca o pisica. Ma schimb dupa cum este situatia[/quote]
Capacitatea de productie a fabricilor de mortare uscate se ridica la 700.000 tone/an, in vreme ce fabrica de vopsele si tencuieli este proiectata la un nivel de 220.000 tone/an.

Pe segmentul mortarelor, compania concureaza cu firme precum Henkel si Baumit, iar pe vopsele cu Dufa Deutek, Fabryo Corporation si Policolor.

DailyBusiness.ro: Cum afecteaza criza producatorii de materiale de constructii? Va platesc clientii la timp?
Marcel Barbut: Sumele neincasate de la clienti sunt de 600.000 euro, adunate de-a lungul timpului. Marea parte a clientilor care intarzie cu plata spun ca au bani de incasat de la stat, sau ca bancile nu le mai acorda finantari. Aceste sume sunt insa foarte mici raportat la cifra de afaceri a companiei.

DB: Mai luati in calcul listarea la Bursa, in momentul revenirii pietei? (compania urma sa se listeze anul trecut – n.r.)
MB: Eu sunt ca o pisica. Ma schimb dupa cum este situatia.

DB: Intentionati sa abordati si alte piete in afara celei locale?
MB: Avem o politica de vanzare si in afara tarii. Cu fabrica de la Oradea, vindem in Ungaria, cu cea de la Ploiesti, avem discutii sa vindem in Bulgaria.

DB: Ce alte piete externe mai targetati?
MB: Ne pregatim piata si in Republica Moldova si Ucraina. Acolo vrem sa ne construim piata pentru viitoarea fabrica din Moldova. Pana atunci, vom vinde produse de la fabrica din Ploiesti, chiar si fara sa obtinem profit, doar ca sa ne construim piata.

DB: Ce pondere estimati ca vor detine in acest an exporturile in totalul cifrei de afaceri?
MB: Circa 10% din vanzarile totale.

DB: De cand ati inceput activitatea de export?
MB: Exporturile au demarat in ultimul trimestru al anului trecut, dar cu frana de mana trasa, pentru ca nu aveam suficienta capacitate de productie in raport cu cererea.