Finante-Banci

Batalia pe piata asigurarilor de sanatate se incinge. Cine va fi lider?

28 Feb, 00:08 • adrian.mihaltianu
Piata de asigurari de sanatate parcurge un trend de crestere, iar in domeniul medical sunt anuntate reforme, care ar putea sa impulsioneze domeniul. Lupta pentru suprematia pe acest segment este tot mai mare. Astfel, in acest an am putea vedea o schimbare in topul companiilor active pe piata.
Batalia pe piata asigurarilor de sanatate se incinge. Cine va fi lider?

Lupta principala se va da intre societatile Eureko (liderul actual) si Signal Iduna (aflata pe pozitia a doua). Ambele concureaza pentru a detine primul loc. Dar care va reusi?

„Cererea de asigurari de sanatate a crescut in 2011 si estimam ca va creste si anul acesta. Este firesc si indicat, recomandabil, sa existe competitie, astfel incat beneficiarul sa poata alege serviciul si calitatea pe care le doreste”, a subliniat Carmen Radu, director general adjunct al Eureko.

Eureko Asigurari a inregistrat in primele sase luni din 2011 o crestere cu 9,6% a primelor brute subscrise, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/afacerile-eureko-asigurari-au-urcat-cu-aproape-10-in-s1-sustinute-de-asigurarile-de-sanatate-66989/]pana la 21,8 milioane de lei[/url], comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cea mai mare evolutie fiind pe segmentul asigurarilor de sanatate, care au inregistrat un avans anual de 34%, pana la 6,13 milioane de lei, ceea ce confera companiei o cota de piata estimata de 40% in acest segment.

Signal Iduna Romania si-a propus sa-si dubleze valoarea primelor brute intermediate in acest an fata de anul precedent si sa devina [b]lider pe piata asigurarilor de sanatate[/b], conform strategiei anuntate inca de la lansare, in 2008, a declarat pentru DailyBysuness.ro Andrei Bacu, broker manager in cadrul companiei.

Potrivit ultimelor informatii oficiale, in 2011 Signal Iduna a inregistrat o crestere permanenta a primelor brute subscrise. Astfel, la sfarsitul trimestrului al treilea valoarea acestora a ajuns la [b]7,15 milioane de lei[/b] fata de 0,64 milioane de lei in aceeasi perioada a anului 2010. In acest caz, afacerile asiguratorului au crescut de peste 10 ori.

Cele doua societati sunt urmate in clasament de Axa Life Insurance, cu vanzari pe partea de asigurari de sanatate de peste 2 milioane de lei la finele primului semestru din 2011.

Potrivit lui Andreiu Bacu, in prezent, vanzarile corporate sunt mai mari decat cele pe retail si prin prisma grupurilor mari care au incheiat asigurari pentru angajati. El a subliniat ca si segmentul de retail este important pentru companie, fiind dezvoltat in permanenta.

In prezent, compania colaboreaza cu majoritatea brokerilor din piata, atat pe retail, cat si pe corporate

Signal Iduna are 72 de angajati in 8 agentii si 26 colaboratori. „Suntem o echipa mica dar voinica”, a spus Bacu.

„incercam sa ne dezvoltam toate liniile de business. Asta inseamna sa ne dezvoltam prin agentiile proprii, cat si canalele alternative de distributie – brokeri, banci si alte canale”, a mentionat acesta.

„In acest an vrem sa ne dublam realizarile. In 2011 am incheiat [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cel-mai-mare-contract-de-asigurare-privata-de-sanatate-din-romania-61124/]cel mai mare contract de asigurari de sanatate[/url] de grup din Romani si chiar din Estul Europei. Aici este vorba de un contract cu o companie multinationala -Takata – care a asigurat circa 9.000 de persoane”, a precizat oficialul Signal Iduna.

El a adaugat ca si in 2012 ar putea incheia inca 1-2 proiecte de aceasta marime, in conditiile in care discuriile sunt deja pornite cu cateva companii.
[quote=Andrei Bacu, Signal Iduna]Jumatate din vanzarile de asigurari vin din intermedierile brokerilor, iar cealalta jumatate prin vanzari directe[/quote]
„Signal iduna, cand a venit in Romania, si-a propus ca pana in 2012 sa devina cel mai mare asigurator pe partea de sanatate. Am muncit foarte mult in acesti ani si acum suntem pe locul 2, iar pana la finalul acestui an vrem [b]sa ajungem pe prima pozitie[/b]”, a declarat Andrei Bacu.

In acelasi timp, [b]Eureko vrea sa-si mentina pozitia de lider[/b].

„Planul pentru 2012 este sa ne mentinem pozitia de furnizor preferat de asigurari de sanatate, atat pe parte de corporate cat si la nivel individual prin continua diversificare a portofoliului si prin parteneriate incheiate special pentru a le oferi clientilor nostri cele mai competitive si complete servicii”, a subliniat Carmen Radu, directorul general adjunct al Eureko.

„De asemenea, ne aducem sprijinul in  reforma sanatatii, un prim pas in care ne-am implicat si despre care s-a vorbit mult se refera la facilitatile fiscale atat pentru companii cat si pentru angajati. Ne propunem sa continuam aceste demersuri gradual si in 2012”, a adaugat aceasta.

[b]Cum s-au schimbat preferintele clientilor[/b]

Andrei Bacu a spus ca in ultimii ani s-au schimbat preferintele clientilor, in sensul in care din cauza crizei financiare clientii au inceput sa fie mult mai atenti cand opteaza pentru un produs de asigurare. De asemenea, altii au renuntat la asigurarile incheiate anterior.

El a precizat ca pe timp de criza, cand veniturile scad, oamenii isi fac alte planuri financiare  si se gandesc in primul rand la costurile care trebuie acoperite in fiecare luna (rate la credit, intretinere, abonament telefon, etc.) si renunta la altele, precum asigurarile.

„Din pacate, de multe ori, primul lucru la care oamenii renunta sunt asigurarile. Cred ca acest lucru a schimbat mult piata de asigurari din Romania in ultimii ani, pentru ca [b]multi asiguratori au fost nevoiti sa gaseasca metode noi de a-si pastra clientii[/b]”, a mentionat Bacu.

„[b]Clientii sunt mai selectivi[/b] si mai atenti in alegerea unui produs. Ei  sunt din ce in ce mai tentati sa aleaga varianta serviciilor medicale private datorita nemultumirilor provocate de experientele acumulate in sistemul sanitar de stat. De asemenea, asigurarile de viata cu garantarea returnarii intregii sume platite la sfarsitul contractului apar tot mai des in optiunile clientilor, deoarece majoritatea dintre noi suntem atrasi de ideea de a primi inapoi  banii cheltuiti pe un produs”, a mai spus oficialul Signa Iduna.

[b]Prima medie[/b] pe asigurarile de sanatate ale Signal Iduna au ramas constante la circa [b]200-250 de lei pe luna[/b]. „De exemplu, pentru produsul de baza (Klar) asigurarea poate sa fie si de 60-100 de lei pe luna. Asigurarile sunt calculate, in principal, in functie de grupe de varste si sex, iar primele difera”, a zis Bacu.

Signal Iduna ofera asigurari de sanatate (circa 80-90% din portofoliu), viata si accidente.

Andrei Bacu spera sa creasca numarul clientilor, dar si cel al asiguratorilor care opteaza pentru asigurarile de sanatate.

„Cred ca ar trebui sa creasca numarul de clienti care opteaza pentru un produs de asigurare de sanatate pentru ca astfel s-ar dezvolta si mai mult parteneriatele cu clinicile si spitalele private din tara”, a spus Bacu.

„In Romania sectorul privat de servicii medicale se dezvolta foarte mult, in fiecare luna se deschid clinici sau spitale. Daca va creste numarul clientilor asigurati, clinicile private ar avea mai multe sanse de a ramane in picioare si sa cresca, iar clientii sa aiba acces la cat mai multe servicii de calitate”, a completat acesta.
[quote=Carmen Radu, Eureko]Am observat o cerere crescuta de asigurari individuale de sanatate, care dovedeste ca din ce in ce mai multi cetateni opteaza pentru aceasta alternativa la sistemul de stat[/quote]
Reprezentantul Signal Iduna considera ca [b]este necesara reforma din domeniul sanatatii[/b].

„Este nevoie de o reforma pentru ca la un moment dat, cred eu, ca sistemul de stat nu va mai face fata pentru ca exista un numar foarte mare de peroane care acceseaza servicii medicale la stat si un numar insuficient de persoane care contribuie la asigurarile sociale”, a declarat Bacu.

La randul sau, Carmen Radu apreciaza ca [b]piata asigurarilor de sanatate isi va pastra trendul crescator[/b].

„S-a observat inca din 2011 reinceperea includerii asigurarii de sanatate ca beneficiu salarial din partea companiilor acesta fiind practic un semn de revenire al pietei corporate”, a declarat Radu.

„Cu toate acestea, este dificil de estimat in acest moment care va fi piata totala in contextul in care cifrele pentru 2011 nu sunt inca disponibile si mai sunt si alti factori inca incerti (de exemplu implementarea reformei)”, a precizat oficialul Eureko.

Signal Iduna Romania are parteneriate cu peste 300 de clinici si spitale private in toata tara.

Grupul Signal Iduna are peste 13 milioane de clienti, dintre care 2,6 milioane numai in sectorul asigurarilor de sanatate, fiind prezent pe piata din Germania, Ungaria, Polonia, Elvetia si Romania.

Eureko este un grup de asigurari nelistat la bursa, activ in alte sapte
tari europene, in afara de tara de origine, Olanda. Obiectul principal
de activitate este reprezentat de asigurari – generale, sanatate si
protectia veniturilor – si serviciile legate de asigurari de viata si
pensii administrate privat.

Grupul este prezent in Romania prin Eureko Asigurari si Eureko Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private.