„Exista resurse financiare in bugetul actual pe 2011 pentru Bechtel. De asemenea, ceea ce am stabilit cu ministrul Transporturilor, prioritatile in ceea ce inseamna AutostradaTransilvania, sunt cele legate de continuarea sectiunii Gilau-Nadasel din judetul Cluj si finalizarea sectiunii din Bihor, de la Suplacu de Barcau. Acestea sunt cele doua prioritati, concomitent cu extinderea pregatirii pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii, unde din nefericire nu exista in acest moment exproprieri, nu exista nici macar proiectul tehnic. Si am dat sa se lucreze si la aceasta componenta strategica de pregatire”, a declarat Emil Boc, citat de Mediafax.
Potrivit premierului, pentru cele doua sectiuni din judetele Cluj si Bihor exista proiecte tehnice si sunt pregatite si exproprierile.
Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov – Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Premierul Emil Boc a inaugurat, in 13 noiembrie 2010, inca 10 kilometri ai Autostrazii Transilvania (A3), intre Turda si Campia Turzii, dupa care s-a urcat la volanul unei masini Dacia Duster pentru a testa tronsonul finalizat, alaturi de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
La 1 decembrie 2009, seful Guvernului a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda – Gilau, el parcurgand atunci traseul la volanul unei Dacii Logan.