- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Bulgarii de la Kai: Am amanat o investitie de 20 mil. euro in Romania din cauza crizei

16 Sep, 14:51 • traian.badulescu
Producatorul bulgar de placi ceramice Kai Group intentiona sa deschida o unitate de productie in Romania, pentru care investitia initiala s-ar fi cifrat la 20 mil. euro, dar a amanat acest plan din cauza crizei, au declarat miercuri reprezentantii companiei.
Bulgarii de la Kai: Am amanat o investitie de 20 mil. euro in Romania din cauza crizei

„Acum un an si jumatate se discuta la nivelul board-ului companiei despre construirea unei fabrici in Romania. Din cauza crizei, am amanat aceasta propunere, care va fi insa din nou dezbatuta de board in viitor”, a spus Spas Shopov, CEO Kai Group.

El a precizat ca o noua unitate de productie va fi construita in afara Bulgariei, dupa ce in cele doua fabrici de acolo se va atinge capacitatea maxima pe care o pot suporta, de 25 milioane mp.

In prezent, capacitatea de productie a celor doua fabrici ale companiei din Bulgaria insumeaza 18 milioane mp si va creste continuu, la 20,8 milioane mp in 2010 si 23,3 milioane mp in 2011, potrivit lui Shopov.

Kai Group intentioneaza sa deschida alta fabrica in afara Bulgariei si in vederea atingerii target-ului de a fi o companie regionala.

Tarile vizate pentru deschiderea unei noi unitati sunt Romania si Serbia. Spas Shopov a precizat insa ca Romania este preferata Serbiei, pentru ca este tara membra UE, iar in Serbia ar fi mai dificil de dezvoltat o fabrica.

Lider pe piata locala in 3 ani

Recent intrata pe piata locala, compania bulgara vrea sa fie lider in urmatorii 3 ani in furnizarea de placi ceramice. Pentru anul viitor, compania are in plan atingerea unei cote de piata de 25%.

Pentru atingerea acestui obiectiv, compania intentioneaza sa deschide trei depozite in Romania. Primul va fi deschis la Bucuresti, pana la finele anului, intr-un spatiu inchiriat.

„Pentru inceput inchiriem, pentru ca este greu de construit un depozit nou pana la sfarsitul anului, cand avem nevoie”, a spus Shopov.

In 2008, Kai Group a atins o cifra de afaceri in valoare de 50 mil. euro, iar pentru acest an estimeaza mentinerea afacerilor, desi pentru T4 preconizeaza o crestere de 10%.

Pentru Romania KAI Group isi propune ca obiectiv o cifra de afaceri in valoare 8-10 milioane euro si o cota de piata de 15% in acest an.

De la intrarea pe piata locala in primavara anului 2009 si pana in prezent, compania a dezvoltat parteneriate cu cei mai mari distribuitori nationali, cum ar fi PremierCom Slobozia si Delta Design si a incheiat noi contracte cu cei mai importanti distribuitori regionali si locali de placi ceramice, acoperind toate zonele istorice ale Romaniei.

Ca urmare a experientei in colaborarea cu cele mai mari retele de bricolaj din Europa de Vest, Kai si-a intarit prezenta retelele de tip DIY (do it yourself) din Romania – Baumax, Praktiker si Bricostore.

Kai Group este detinuta in proportie de 70% de fondul de investitii Advent International. Portofoliul de investitii locale in domeniul materialelor de constructii al Advent mai include companii precum Dufa Deutek (industria vopselelor), Ceramica Iasi (producator de caramizi din ceramica), Bengoss si Scan (mortare si adezivi).

La nivel regional fondul de investitii detine companii care activeaza pe pietele din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Turcia.