- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Ca să scape de frig și facturile mari, britanicii cumpără sticle pentru apă fierbinte sau poncho-uri electrice și iau cu asalt „băncile de căldură“

17 Dec, 17:09 • Gabriela Andreescu
Valul de frig care a cuprins Europa, cuplat cu iminenta criză energetică îi determină pe mulți locuitori ai bătrânului continent să recurgă la soluții ingenioase. Britanicii cumpără în neştire sticle pentru apă fierbinte, iau cu asalt „băncile de căldură“, în timp ce danezii se mută în cam­pinguri. Însorita Grecie încearcă să profite de context și să atragă din ce în ce mai mulţi europeni.
Ca să scape de frig și facturile mari, britanicii cumpără sticle pentru apă fierbinte sau poncho-uri electrice și iau cu asalt „băncile de căldură“

Sticlele de apă fierbinte sunt la mare căutare pe tot cuprinsul Marii Britanii în actualul episod de frig şi pe fondul eforturilor de a economisi energie în criza actuală, notează The Guardian, citat de ZF. Vânzările de astfel de produse au crescut de şase ori faţă de anul trecut. Şi sticlele Argos s-au epuizat în multe maga­zine din Londra şi Manchester.

Vânzările pentru produsele anti-frig ca sticle pentru apă fierbinte, poncho-uri și pături electrice au explodat în Marea Britanie, pe fondul temperaturilor scăzute și a crizei energetice

Cu britanicii disperaţi să-şi dimi­nu­eze consumul de energie, retailerii încearcă să-i tenteze cu o serie întreagă de produse cum ar fi poncho-uri e­lectrice, salopete căl­duroase, cuptoare cu microunde, pături electrice.

Britanicii iau de asemenea cu asalt aşa-numitele bănci de căldură. Cu numai şase luni în urmă, ideea de spaţii unde oamenii pot scăpa de locuinţele îngheţate era privită cu reticenţă, însă acum, într-o bibliotecă din Suffolk, familii de tineri, angajaţi din restaurante şi un fost angajat al NHS se numără printre cei care se refugiază într-un astfel de spaţiu, mai scrie sursa citată.

Vânzările pentru produsele anti-frig ca sticle pentru apă fierbinte, poncho-uri și pături electrice au explodat în Marea Britanie
Vânzările pentru produsele anti-frig ca sticle pentru apă fierbinte, poncho-uri și pături electrice au explodat în Marea Britanie

Citește și: Dacia a vândut mai multe autoturisme decât Skoda în noiembrie. Marca românească a crescut cu 14% în primele 11 luni, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi

O analiză a Joseph Rowntree Foun­dation sugerează că 4,3 mili­oane de gospodării şi-au redus deja cheltu­ie­lile pe încălzire în acest an. Consiliile din întreaga ţară lucrează cu organi­zaţiile de caritate pentru înfiinţarea unor spaţii calde pentru a găzdui cât mai mulți oameni în teatre, muzee, catedrale, staţii de pompieri şi cafenele.

În Danemarca, scumpirea energiei îi forţează pe oameni să-şi caute locuinţe alter­na­tive, întrucât susţinerea oferită de guvernul danez nu este suficientă pentru a­coperirea facturilor în creştere la energie. În plină criză a energiei, mulţi danezi nu au altă alternativă decât să se mute în campinguri, scrie Deutsche Welle.

Administratorii campingurilor subliniază că mulţi danezi pur şi simplu nu mai fac faţă costurilor în creştere de trai. Numărul celor care aplică pentru un loc într-un astfel de spaţiu este în creştere constantă.

Cu cea mai mare parte a Europei confruntându-se cu costuri în creş­tere dramatică la energie, Grecia a lansat o iniţiativă de valorificare a iernilor sale blânde pentru atragerea de călători pe toată durata anului, potrivit Euronews. Ministrul grec al turismului, Vassilis Kikilias, întors de curând dintr-un tur al mai multor capitale europene pentru promovarea iniţiativei respective, susţine că guvernul ţării lucrează la un plan de promovare a Greciei 12 luni pe an.

Citește și: Donald Trump spune tot! Fostul președinte SUA va publica scrisorile cu celebrităţi ca Michael Jackson, prinţesa Diana sau Elton John

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult