Editura ALLFA, Colectia Business
Pret: 29.9 lei
Titlu original : Follow this path
Cartea intr-un minut:
Trecerea de la un sentiment la altul se face fara sa detinem controlul asupra mecanismelor care le produc. Chiar daca gandurile creeaza emotii, mintea omului nu este eficienta in a le suprima atunci cand doreste. Plecind de la aceasta observatie neurologica, autorii construiesc un esafodaj pentru a sustine ideea ca angajatorii ar trebui sa urmareasca abilitatile naturale ale candidatilor, cum sunt talentul si implicarea emotionala. Performanta individuala depinde de rolul pe care fiecare vrea sa si-l asume si nu de experienta.
Cronica DailyBusiness:
Pentru ca oamenii sunt condusi in primul rand de emotii si abia in al doilea rand de ratiune, angajatii si clientii trebuie implicati emotional pentru ca firma sa-si atinga potentialul maxim de dezvoltare.
Autorii identifica pasii gresiti pe care ii fac departamentele de resurse umane. Interviurile de recrutare pun accent pe experienta si educatia candidatilor, dar nu acestia sunt factorii care vor arata performanta individuala. Companiile ar trebui sa caute angajati cu abilitati naturale pentru munca pe care doresc sa o faca la cote maxime.
Organizatia Gallup a adresat urmatoarea intrebare catre milioane de angajati din 63 de tari: „Aveti ocazia de a face la serviciu in fiecare zi ceea ce va pricepeti cel mai bine?”. Doar unul din cinci – reprezentind doar 20% – a raspuns da.
Al doilea pas gresit este evaluarea. In loc sa se evalueze punctele forte ale persoanei si modul in care acestea pot fi dezvoltate, organizatia se concentreaza pe eliminarea punctelor slabe. Instruirea este, de asemenea, gresita. Cursurile de perfectionare se adreseaza aproape tuturor si nu iau in considerare instruirea adecvata pentru persoana potrivita. Al patrulea pas gresit este distribuirea rolurilor. Daca o persoana este potrivita unui rol, este posibil ca schimbarea rolului sa aiba efecte negative asupra ei si a celor din jur.
Calea Gallup a fost construita din pasii corecti care pot dezvolta compania. Constientizarea rolului pe care il joaca emotiile in obtinerea unor rezultate pozitive este inceputul acestui nou demers. Al doilea pas pe Calea Gallup consta in activarea emotionala a talentelor angajatilor. Talentele innascute tin de capacitatea de a relationa in mod natural, de a trasa si ghida pasii de urmat pentru indivizi sau grupuri intregi sau de a aborda situatiile in mod logic, meditind asupra lor pentru a lua masurile potrivite. Cunostintele si abilitatile sunt importante, dar doar talentul detine potentialul pentru performantele de top.
Angajatii implicati profesional isi folosesc talentele in fiecare zi, au niveluri constante de performanta, spirit natural de inventivitate si dorinta de eficienta maxima, isi creeaza deliberat relatii pe care sa se sprijine, sunt constienti de asteptarile pe care le implica postul lor si sunt dedicati emotional in ceea ce fac. Studiile Gallup arata ca 75% dintre angajatii din majoritatea companiilor nu sunt implicati in munca lor.
Cursurile de formare nu rezolva problema lipsei implicarii. Cu cat angajatii raman mai mult intr-o companie, cu atat devin mai dezinteresati. Pentru a imbunatati nivelul implicarii, companiile „trebuie sa gandeasca la scara mare si sa actioneze la scara mica”, deoarece singurul mod de a rezolva problemele de la munca este implicarea la nivelul acestuia.
Existenta unor anumite conditii de munca implica profesional angajatii. Angajatul ar trebui sa stie ce se asteapta din partea lui, sa dispuna de instrumentele pentru a-si desfasura munca, sa aiba ocazia sa faca ce stie mai bine, sa simta ca munca lui este importanta pentru misiunea companiei, sa fie apreciat si incurajat, etc.
Increderea, integritatea, mandria si pasiunea sunt indicatori ai implicarii profesionale. Fiecare dintre ele se cladeste pe precedenta. Confirmarea asteptarilor angajatilor sau clientilor duce la crearea increderii. Integritatea este asigurata daca un client sau angajat se simte tratat corect si daca se asteapta ca problemele cu care se confrunta sa fie solutionate. Clientii sau angajatii sunt mandri atunci cand sunt asociati cu o marca sau cu reprezentantii ei, ca urmare a dezvoltarii unor sentimente puternice. Mandria este cel mai inalt nivel al implicarii emotionale. Atunci cand un client refuza sa accepte un substitut la fel de atractiv pentru un produs, atunci se manifesta pasiunea. Ea duce cu siguranta la maximizarea profiturilor.
Autorii enumera trei cerinte ale performantei profesionale superioare. Talentul inseamna performanta si trebuie incurajat. Angajatii implicati profesional sunt cei mai eficienti oameni din organizatie. Clientii implicati emotional se intorc, de aceea ei trebuie fidelizati.
Emotiile detroneaza ratiunea. Ele stabilesc cele mai mari obiective pe care ni le propunem, inclusiv cat de mult muncim si cat de atasati suntem de o marca sau de o companie. Ele se produc in afara constiintei rationale si ghideaza procesul luarii deciziilor.