- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Carrefour: Hipermarketurile si supermarketurile se vor extinde cel mai rapid

09 Jul, 00:01 • traian.badulescu
Comertul modern din Romania, care va egala comertul traditional in 2010, va inregistra cele mai rapide expansiuni pe segmentul hipermarketurilor si supermarketurilor, apreciaza oficialii Carrefour Romania. Daca pe segmentul hipermarketurilor tendinta de crestere rapida a fost vizibila in ultimii ani, operatorii supermarketurilor n-au tinut pasul si au pierdut cota de piata in 2007.
Carrefour: Hipermarketurile si supermarketurile se vor extinde cel mai rapid

Ponderea comertului modern in totalul vanzarilor de retail din Romania a fost de 39% anul trecut si va ajunge la 50% in 2010, potrivit Andreei Mihai, director de marketing al Carrefour Romania, care citeaza datele firmei de cercetare de piata GfK.

Cele 39 de procente au fost asigurate in mare parte de formate ca hipermarketuri si supermarketuri, care detin fiecare 15% din totalul vanzarilor, urmate de magazinele de discount si unitatile cash&carry, cu o pondere de 5%, respectiv 4% din piata de retail.

Spre deosebire de formatele de tip hipermarket, care si-au dublat cota de piata, de la 7% in 2006, la 15% in 2007, supermarketurile au pierdut teren, de la nivelul de 16% consemnat in 2006.

„Pentru acest an ne-am propus sa rebranduim toate cele 21 de supermaketuri Artima. La anul vom incepe expansiunea si pe acest segment. Pentru aceasta, suntem deschisi oricarei forme de expansiune, fie directa sau prin achizitia altor grupuri”, a declarat marti Andreea Mihai, in cadrul conferintei Piata de Retail din Romania, organizata de Finmedia.

Totodata, ea nu a exclus posibilitatea extinderii retailerului francez si pe segmentul de magazine de tip discount din Romania, Carrefour operand astfel de unitati in alte tari.

Potrivit unor date Carrefour, in iunie Romania avea 74 de hipermarketuri, 88 de supermarketuri, 152 magazine de discount si 40 de unitati cash & carry.

Desi piata de retail modern din Romania a cunoscut o dezvoltare mult mai rapida decat statele vecine sau cele din vestul Europei, comertul modern din Romania are o pondere mult mai mica decat in tarile din Europa de Vest, unde ajunge la 99,6% in cazul Frantei si la 94,3% in Spania, din totalul vanzarilor.

Si in tarile din Europa Centrala comertul modern este mai dezvoltat, ponderea formatelor noi de magazine fiind de 47,5% in Ungaria si 42% in Polonia, potrivit unui studiu Roland Berger.

Pe de alta parte, Romania ocupa la nivelul anului 2006 locul al doilea in Europa in functie de vanzarile pe metru patrat in comertul modern, cu 10.200 euro.

Pe prima pozitie se situa Franta, cu vanzari anuale de 13.200 euro pe metru patrat, in urma Romaniei fiind Spania, cu 7.100 euro pe metru patrat, si Rusia, cu 5.600 euro.

In Romania, cele mai mari vanzari pe metru patrat au fost obtinute anul trecut de reteaua de magazine cash&carry Metro, cu 10.300 euro/mp, urmata de hipermarketurile Carrefour cu 9.775 euro pe metru patrat. Aceste date nu contin insa si rezultatele unui alt mare retailer, Kaufland.

Potrivit Andreei Mihai, vanzarile pe metru patrat vor scadea in Romania dupa ce retailerii se vor extinde si in zone ale tarii unde puterea de cumparare este mai mica.

Consumatorul roman vrea produse europene la preturi romanesti

Oficialul Carrefour Romania a mai prezentant de asemenea concluziile unor studii GfK cu privire la tendintele de consum din Romania.

Potrivit acestora, consumatorul roman este din ce in ce mai exigent, solicita produse si servicii la standarde europene, dar la preturi romanesti. In plus, pretul nu mai este singurul criteriu de decizie, consumatorul tinand seama de calitatea produsului si de marca.

Ca urmare a expansiunii accelerate a tuturor formelor de comert modern, gradul de fidelitate al consumatorului roman fata de un anumit magazin este in scadere.

De asemenea, ponderea marcilor de pe segmentul mediu va scadea incet, consumatorii din Romania vor urma tendinta de pe pietele din UE si se vor orienta din ce in ce mai mult inspre produsele de pe segmentul superior sau inspre marcile proprii, releva studiile GfK, prezentate de Mihai.

Directorul de marketing al Carrefour Romania vede un potential important al pietei de bunuri de folosinta indelungata, amenajarea locuintei si servicii.

Potrivit unui studiu cu privire la rata de echipare cu bunuri de folosinta indelungata in 2007, 86% dintre romani au radio, combina audio si frigidere sau congelatoare. Un procent de 93% dintre romani au aragaz, 67% au masina de spalat in vreme ce posesorii de autoturisme reprezinta doar 23% din totalul populatiei.

Romanii stau mult mai bine la capitolul de aparate TV, rata de echipare cu astfel de bunuri fiind de 124% in 2007.

Numarul de hipermarketuri in iunie 2008 (74) versus decembrie 2007 (69)

– Carrefour 14 magazine in iunie 2008 vs 11 magazine in decembrie 2007
– Real 15 – 14
– Auchan 5 – 5
– Cora 3 – 3
– Pic 4 – 4
– Spar 1 – 1
– Kaufland 32 – 31

Numarul de supermarketuri in iunie 2008 (88) vs decembrie 2007 (85)

– Mega Image 20 – 20
– Interex 11 – 10
– La Fourmi 14 – 14
– Spar 15 – 13
– Billa 28 – 28

Numarul de magazine tip discount in iunie 2008 (152) vs decembrie 2007 (133)

– Penny Market 52 – 40
– Profi 45 – 44
– Plus Discount 55 – 49

Numarul de magazine cash & carry iunie 2008 (40) vs decembrie 2007 (39)

– Metro 23 – 23
– Selgros 17 – 16

(sursa datelor: Carrefour)