Carrefour Romania a anuntat luni semnarea unui acord de preluare a lantului de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-si consolida pozitia de piata. Reteaua Artima opereaza 21 de magazine, concentrate in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzari de 21.000 de metri patrati, care se vor adauga unei suprafete de circa 80.000 metri patrati spatiu comercial operat de Carrefour in tara.
„Strategia de extindere a grupului pe segmentul de supermarket este una adoptata si in alte tari unde Carrefour este prezent”, au declarat reprezentantii Carrefour Romania. „Sunt anumite zone sau orase in care este mai usor de intrat cu formatul de supermarket. In orasele mici, unde nu vor fi hipermarketuri, supermarketurile vor fi foarte bine primite. Forta grupului Carrefour la nivel comercial si servicii, va aduce si pe segmentul de supermarket numeroase avantaje consumatorului final”, au mai spus reprezentantii companiei.
Referindu-se la preluarea Artima, oficialii Carrefour nu au putut preciza, pentru moment, daca supermarketurile vor fi rebranduite.
Reteaua de supermarketuri Artima a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 78,2 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul 2005, si un profit de 1,4 milioane de euro, in scadere cu 37% comparativ cu anul anterior. Artima anticipa pentru acest an vanzari de 95 milioane euro.
Artima Retail Investment Company a fost creata de omul de afaceri Florentin Banu in 2001, iar in martie 2005, Polish Enterprise Fund V a preluat in proportie de 100% actiunile Artima, pentru 17 milioane euro. Polish Enterprise Fund V este un fond cu capital privat, administrat de Enterprise Investors.
Grupul Carrefour avea pe plan mondial, in septembrie, 1.108 hipermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip „hard-discount” si alte peste 4.700 de magazine mai mici.
Carrefour a realizat in Romania anul trecut o cifra de afaceri de 609 milioane euro, cu o crestere de 39% fata de 2005 si are in prezent peste 6.200 de angajati. Investitiile totale ale grupului in tara au depasit 250 milioane euro in cele zece magazine.