- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ce „castiga” Romania din rezilierea contractelor pentru autostrazi

18 Apr, 18:57 • traian.badulescu
Statul roman ar putea inregistra pierderi directe de zeci de milioane de euro in urma rezilierii contractelor pentru unele tronsoane de autostrada si reluarea lucrarilor cu alti constructori. In plus, din cauza intarzierilor, Romania risca sa fie ocolita de transportatori, potrivit unor specialisti intervievati de catre DailyBusiness.ro.
Ce castiga Romania din rezilierea contractelor pentru autostrazi

„Statul va pierde cel putin 70 mil. euro in urma rezilierii contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti”, a declarat Gheorghe Boeru, proprietarul firmei Romair Consulting, specializata in servicii de proiectare si consultanta pe infrastructura.

Reluarea lucrarilor la acest tronson va presupune un alt proiect, costuri mai mari cu materialele de constructii, a explicat Boeru.

Cu toate acestea, el considera ca ministrul Transporturilor a luat decizia potrivita prin rezilierea contractului cu cele 4 companii romanesti de constructii: Spedition UMB, Tehnostrade, Pa&Co International si Euroconstruct Trading 98.

„Rezilierea este indreptatita. Nu se putea continua o autostrada cu un mort”, a spus Boeru.
[img=1406]sursa: cnadnr.ro[/img]
Proiectul, in valoare de 238 milioane euro, avea ca termen de finalizare 31 decembrie 2011, dar constructorii nu au mai executat lucrari de aproape 16 luni.

Lucarile la tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti, lung de 42,5 km, au fost demarate in vara lui 2007, potrivit datelor CNADNR.

Mircea Radu, directorul general al companiei de consultanta in proiecte de infrastructura, apreciaza ca din cauza intarzierilor la constructia de autostrazi, „Romania risca sa iasa din coridorul balcanic”.

Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti face parte din Coridorul IV Pan-European. In cazul in care lucrarile intarzie, transportatorii ar putea sa ne ocoleasca. Grecii si turcii, cei mai mari transportatori din regiune, vor evita Romania si vor trece prin Bulgaria si Ungaria, este de parere Mircea Radu.

Mai mult, din cauza acestor intarzieri si transportatorii romani inregistreaza pierderi. Astfel, si statul roman pierde indirect din taxele pe care le-ar fi putut incasa de la transportatori, potrivit lui Mircea Radu.

El considera ca rezilierea contractului cu constructorii romani a fost facuta „de ochii lumii” , sa „nu se supere Franta”.

Aceasta dupa ce Ministerul Turismului a anuntat saptama trecuta rezilirea contractului incheiat cu firma franceza Colas pentru construirea tronsonului Cernavoda-Medgidia.

„Toate firmele frantuzesti sunt rugate sa paraseasca tara. In doi ani, daca mai ramane Basescu, e posibil sa plece si Renault. Se va reloca in Maroc si Rusia”, a spus Mircea Radu.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a mentionat ca a solicitat rezilierea contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti dupa ce constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%.

„Vom avea noi constructori pentru acest tronson de autostrada in luna august. Pentru ambele contracte, Cernavoda-Medgidia si vom avea in august noi constructori”, a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) estimeaza ca, in termen de o luna, va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitatii, mentioneaza comunicatul.

Saptamana trecuta, CNADNR a reziliat contractul cu firma franceza Colas pentru proiectarea si executia autostrazii Cernavoda-Constanta, tronsonul Cernavoda-Medgidia. Potrivit Ministerului Transporturilor, decizia a fost luata ca urmare a refuzurilor repetate ale firmei franceze de a continua executia lucrarilor.

Tronsonul Cernavoda-Medgidia are 20 km lungime. Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru acest tronson, in valoare de 224 milioane euro.

Lucrarile la acest tronson au inceput in iunie 2009 si trebuia finalizate in vara acestui an, potrivit datelor CNADNR.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă