„Pentru anul in curs, piata de gresie si faianta va ajunge, intr-un scenariu optimist, la o valoare de 90 de milioane de euro si un volum de doar 20 de milioane de metri patrati”, se arata intr-un comunicat al companiei.
Anul trecut, conform estimarilor celui mai mare jucator autohton de profil, piata a raportat o valoare de 100 de milioane de euro si un volum de 22 de milioane de metri patrati.
„Comprimarea continua a sectorului constructiilor, scaderea numarului de proiecte rezidentiale si non-rezidentiale si intarizierile la finalizarea celor incepute inca din anii precedenti vor avea un impact negativ asupra pietei. Contextul economic general si scaderea puterii de cumparare vor afecta, de asemenea, evolutia pietei”, a declarat Eduard Macarescu (foto), directorul de operatiuni al Cesarom.
In acest context si importurile de gresie si fainta vor scadea sub pragul inregistrat anul trecut, cand au ajuns 60% din piata, potrivit companiei.
„Anul trecut, ponderea placilor de o calitate indoielnica provenite din importuri a crescut la 20% din totalul vanzarilor iar acest procent va avansa si pe parcursul acestui an”, a adaugat Eduard Macarescu.
Oficialul Cesarom estimeaza in acelasi timp o stagnare in acest an a pretului mediu pe metrul patrat de gresie si faianta, la 25 de lei.
Compania mizeaza in 2011 pe o crestere de 4 puncte procentuale a cotei de piata, de la 38% in 2010, la 42% in acest an.
De asemenea, Cesarom estimeaza mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut. In 2010, compania a inregistrat un business de 38,5 milioane de euro, in crestere cu 10% comparativ cu anul precedent.
Planurile Cesarom pentru 2011 vizeaza iesirea la export pe noi piete, precum Marea Britanie, Franta si Germania.
In acest an compania are in plan mentinerea exporturilor la aproximativ 5% din totalul cifrei de afaceri. Anul trecut, placile ceramice produse in Romania au patruns pe rafturile magazinelor din Bulgaria, Finlanda, Serbia, Republica Moldova si Slovacia.
Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 40 de ani. Compania a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).
Odata cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca de produs Cesarom.