Anul trecut nivelul initial al compensatiilor a fost de 956,25 milioane de lei, insa a fost majorat ulterior de Guvern pana la 1,15 miliarde lei, potrivit Mediafax.
Subventiile acopera diferenta dintre costurile reale ale companiei si veniturile atrase din vanzarea biletelor.
CFR Calatori va primi 250 milioane lei de la buget pentru achizitia si modernizarea de vagoane si locomotive, cu 47% mai putin fata de necesarul estimat la 473,5 milioane lei, se arata intr-un proiect de hotarare de Guvern privind aprobarea actului aditional pe anul 2011 la contractul de activitate a operatorilor feroviari pentru perioada 2008-2011, elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Suma va fi folosita pentru achizitia de vagoane noi pentru trenuri de zi si de noapte, inclusiv pentru transport autoturisme (56 milioane lei), pentru modernizarea vagoanelor (71,94 milioane lei), modernizarea locomotivelor (25 milioane lei) si achizitia de rame electrice (97 milioane lei).
Lista programelor prioritare a ramas neschimbata fata de 2010 si 2009, pe primul loc situandu-se modificarea categoriilor de trenuri operate, urmat de programul de dotare cu rame electrice, programul de achizitie si modernizarea a locomotivelor, programul de achizitie si modernizarea a vagoanelor si programul de implementare a sistemului electronic de vanzare a biletelor, care urmareste achizitia de soft si echipamente.
Alti operatori, privati, care vor primi compensatii sunt Servtrans (2,94 milioane lei), Regiotrans (146,76 milioane lei), Regional (21,74 milioane lei), Transferoviar (37,34 milioane lei).
Subventiile pentru toate companiile sunt sub nivelul solicitat de acestea.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, contractele de servicii publice se incheie pentru o durata de patru ani, se aproba de Guvern si se actualizeaza anual, dupa aprobarea bugetului de stat, iar modificarile se vor face ori de cate ori este nevoie, dar cel putin o data pe an.