- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Chiritoiu: GFR nu poate prelua CFR Marfa pana nu are acordul din punct de vedere concurential

23 Jun, 15:05 • Redactia DailyBusiness
Preluarea CFR Marfa de catre Grup Ferovia Roman (GFR) nu poate avea loc, legal, inainte de a primi unda verde din punct de vedere concurential, fie de la Bucuresti, fie de la Bruxelles, a declarat, duminica, Bogdan Chiritoiu (foto), presedintele Consiliului Concurentei (CC).
Chiritoiu: GFR nu poate prelua CFR Marfa pana nu are acordul din punct de vedere concurential

“Va exista o analiza (a procesului de preluare GFR a CFR Marfa – n.r.) si, repet, primul lucru pe care trebuie sa-l vedem este daca acest caz va fi analizat la noi sau il va prelua Bruxellesul. O sa am o discutie maine (24 iunie 2013 – n.r.) la Comisia Europeana pe acest subiect. Ramane de vazut, este o chestiune de luni de zile, iar legea ne da varianta ca, daca mergem pe varianta, care tehnic se numeste investigatie, sa avem maximum sase luni la dispozitie ca sa luam o decizie”, a declarat Bogdan Chiritoiu, citat de Agerpres.

„Daca intre timp se semneaza contractul si, abia dupa sase luni, se ia o decizie, este un risc asumat de Consiliul Concurentei. Banuiesc ca cine cumpara CFR Marfa, care are pierderi, vrea sa controleze macar ce face managementul actual, daca nu chiar sa-l schimbe. Legal, ei nu pot sa preia controlul la CFR Marfa pana nu are ok-ul din punct de vedere concurential, fie ca-l dam noi, fie ca il dau cei de la Bruxelles, vom vedea. Cazul CFR poate fi de competenta Consiliului Concurentei din Romania daca acesta depinde de o parte strict tehnica, cat de mari sunt cifrele de afaceri. In acelasi timp, Comisia are posibilitatea sa preia cazul daca, totusi, considera ca este unul care are relevanta la nivelul pietei interne a Uniunii Europene, si depaseste strict interesul romanesc”, a explicat Chiritoiu.

Potrivit sefului Concurentei, incepand din primavara acestui an, institutia pe care o conduce a solicitat celor trei companii interesate de CFR Marfa informatii cu privire la activitatea lor, dar nu au oferit foarte multe detalii. 

“Undeva din primavara ne-am pus problema ce ne facem daca unul dintre cei trei candidati initiali /la privatizarea CFR Marfa, n.r./ ne crea probleme sau daca procesul de privatizare trebuia sa se deruleze rapid pentru ca avem un termen cu FMI. Ne-am pus problema cum vom proceda atunci cand va veni vorba despre procesul de privatizare a CFR Marfa. In acest sens, am cerut date de la toate companiile implicate, dar necazul a fost ca n-am primit foarte multe astfel de date. Oameni au spus ca sunt ocupati cu pregatirea ofertei, ca nu au timp si ca nu au resurse umane sa inceapa sa raspunda si la intrebarile noastre. [b]Desi am incercat sa fim buni gospodari si sa ne facem sanie vara si iarna caruta, nu suntem in relatii foarte avansate cu aceste companii [/b]”, a afirmat Chiritoiu. 

Pe de alta parte, presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca o cota de piata a unei companii de 75-80% reprezinta o problema, in mod normal cifra-cheie fiind de 40%. 

“In mod normal, o cota de piata de peste 75% a unei companii este este o problema. Pentru noi, cifra-cheie este 40%, conform definitiei din legea noastra si o practica europeana”, spus Bogdan Chiritoiu. 

Compania Grup Feroviar Roman (GFR) a fost declarata, joi, 20 iunie 2013, castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de negocieri. 

“Dupa sapte ore de negocieri pot sa va anunt ca a iesit fumul alb. Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa, Grup Feroviar Roman”, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. 

Potrivit acestuia, pretul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro si va fi achitat integral. Pe de alta parte, GFR isi asuma investitii de aproximativ 900 milioane de lei in CFR Marfa, a precizat Fenechiu. 

Grup Feroviar Roman este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

Citeste si CFR Marfa, un nou caz Oltchim? Intre forta contestatiilor si atuurile castigatorului

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Consiliul Ministerial al OSCE a trasat planul de reforme menite să întărească organizația și rolul ei în asigurarea securității în Europa
Consiliul Ministerial al OSCE a trasat planul de reforme menite să întărească organizația și rolul ...
ESZ Prahova anunță că benficiarii săi se pot alimenta din rețeaua Fir 1 apă potabilă Voila – N.H. Movila Vulpii
ESZ Prahova anunță că benficiarii săi se pot alimenta din rețeaua Fir 1 apă potabilă Voila – ...
Guvernul începe implementarea Strategiei de reformă a companiilor de stat. Printre ele, CFR, Metrorex și Tarom
Guvernul începe implementarea Strategiei de reformă a companiilor de stat. Printre ele, CFR, Metrorex ...
Nicuşor Dan a promulgat Legea „Nordis”. Legea va fi publicată în Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare
Nicuşor Dan a promulgat Legea „Nordis”. Legea va fi publicată în Monitorul Oficial la începutul ...
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și Dâmbovița
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și ...
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților convenționale de apărare ale NATO
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților ...
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea cu apă va începe să fie asigurată”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea ...
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...