La sfarsitul anului trecut reteaua McDonald’s cuprindea 32.737 de restaurante, in timp ce Subway numara 33.749.
Potrivit presei internationale, „lupta pentru suprematia globala” pe piata fast-food-urilor are un rol important intr-o industrie deja saturata mai ales in Statele Unite, unde este afectata si de rata ridicata a somajului si incertitudinile privind situatia economica.
Prin urmare, jucatorii principali ai pietei s-au orientat spre Asia.
De exemplu, lantul de cafenele Starbucks intentioneaza sa-si tripleze numarul de unitati din China, la fel ca si Subway care a deschis 1.000 de restaurante in Asia, inclusiv in Vietnam.
Cu toate acestea, McDonald’s isi pastreaza pozitia de lider in ceea ce priveste vanzarile. Compania a raportat venituri de 24 miliarde de dolari anul trecut.
In 2002 Subway a depasit McDonald’s pe piata din Statele Unite in ceea ce priveste numarul de restaurante si se asteapta ca pe termen lung China sa devina cea mai mare piata a sa. In prezent, Subway are 199 de unitati in China si vizeaza un target de 500 pana in 2015.
Conform reprezentantilor companiei, numarul de unitati Subway din Statele Unite va fi depasit de cel al restaurantelor deschise pe piata externa pana in 2020. In prezent, lantul are peste 24.000 de restaurante in SUA, care au generat anul trecut venituri de 10,5 miliarde de dolari (69%) dintr-un total de 15,2 miliarde de dolari.
Subway a reusit sa depaseasca McDonald’s deschizand circa 8.000 de unitati in locatii mai putin obisnuite pentru un astfel de fast-food: un showroom auto din California, un magazin de electrocasnice din Brazilia, un port din Seattle, o gradina zoologica din Taiwan si o biserica din Buffalo, New York, potrivit sursei mentionate.
Primele restaurante ale retelei americane de fast-food Subway vor fi deschise, pe piata locala, cel mai probabil in a doua jumatate a acestui an, investitia medie pentru o unitate fiind de 100.000 de euro.
Potrivit lui Ivan Todorov, CEO al Subway pentru Bulgaria si Romania, primele contracte de franciza se vor semna inca din prima jumatate a acestui an, urmand ca primele restaurante sa fie deschise in cea de-a doua parte a anului.