Editura Curtea Veche
Colectia: Profit
Pret 38 lei
Titlu original: Collaboration: How Leaders Avoid the Traps, Create Unity, and Reap Big Reasults
Cartea intr-un minut:
Managerii care instituie colaborarea disciplinata trebuie sa actioneze la toate nivelurile, sa cultive cooperarea prin transformarea propriei persoane, a organizatiei si a oamenilor din ea.
Cronica DailyBusiness.ro
Scopul colaborarii in afaceri poate fi o inovatie remarcabila sau cresterea semnificativa a veniturilor sau economisirea costurilor.
Rezultatele se obtin in urma colaborarii disciplinate la care se ajunge prin inlaturarea celor patru bariere: oamenii nu doresc sa ceara ajutor de la altii, nu doresc sa ofere ajutor, nu pot gasi ceea ce cauta, nu pot lucra cu cei pe care nu-i cunosc bine.
O afacere se dezvolta daca beneficiaza de o inovatie importanta, daca vinde mai mult si daca isi eficientizeaza operatiunile. Aceste trei situatii pot insemna servicii mai noi, o mai mare satisfactie a clientilor si organizatii conduse mai bine.
Chintesenta managamentului modern consta intr-un sistem descentralizat, cu sarcini clar trasate, responsabilitati si recompense pentru cei care ating performanta. Problema este ca fiecare manager devine tot mai independent si incearca sa optimizeze unitatea pe care o conduce.
Colaborarea disciplinata cere ca organizatiile sa fie descentralizate, dar coordonate. Primul pas consta in determinarea tipului de bariera care apare in fiecare situatie. Cel de-al doilea pas este adaptarea solutiilor de management.
O companie are de castigat daca angajeaza persoane care furnizeaza simultan rezultate ca urmare a indeplinirii propriilor sarcini, cat si rezultate care provin din colaborarea in cadrul companiei.
Aceasta inseamna managementul in forma de T. Liderii care implementeaza colaborarea disciplinata pun in aplicare ceea ce spun si le ofera angajatilor exemple personale.
Trei comportamente definesc un stil de conducere bazat pe colaborare : redefinirea succesului, implicarea altora si asumarea responsabilitatii.