- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Conductele Petrotrans, marfa pentru fier vechi

19 Oct, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Statul roman scoate la vanzare conductele companiei nationale de transport a petrolului, dar posibilii cumparatori, companii ca LukOil, Petrom, Rompetrol, nu se arata interesati sa cumpere, cel putin pana in prezent.
Conductele Petrotrans, marfa pentru fier vechi

Estimate la circa 14 milioane lei (4 milioane euro), activele Petrotrans vor fi scoase la vanzare de catre lichidatorul selectat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), ca urmare a deciziei institutiei de dizolvare si lichidare voluntara a companiei.

Principalele active ale Petrotrans sunt conductele petroliere prin intermediul carora se transportau produsele finite de la rafinarii. Aceste active vor ajunge cel mai probabil la fier vechi, din cauza ca nici marii jucatori din piata nu se arata interesati de achizitionarea lor.

Spre exemplu, reprezentantii rafinariei Petrotel LukOil au declarat pentru DailyBusiness ca au analizat aceasta oportunitate si ca nu sunt interesati de asemenea achizitie.

Reprezentantii Petrom si cei ai Rompetrol, companii care detin rafinariile de la Petrobrazi, Arpechim si, respectiv, Navodari, nu au comentat pe acest subiect.

Potrivit specialistilor, lipsa de interes a marilor jucatori s-ar putea explica prin costurile mari implicate de reabilitarea si securizarea conductelor.

Gabriel Daraban, directorul comercial al Oil Terminal, considera ca „singura conducta Petrotrans care ar putea fi reabilitata cu costuri mici este Constanta-Midia, a carei lungime variaza intre 25-30 km”.

Daraban a spus ca nu stie insa daca Rompetrol mai este interesata de reabilitarea si securizarea acestei conducte.

„In ultimii ani, Petrotrans nu prea a functionat si, cat a functionat, a generat o serie de pierderi nejustificate rafinariilor, care in final au oprit livrarile catre Oil Terminal prin conductele Petrotrans”, a explicat directorul comercial al Oil Terminal.

El a mai precizat ca lichidarea Petrotrans nu afecteaza activitatea companiei sale, intrucat transportul produselor albe (motorina si benzina) de la rafinarii la terminalul petrolier se realizeaza pe caile ferate de cel putin trei ani.

Utilizarea mijloacelor feroviare in vederea transportului produselor petroliere rafinate are insa un mare dezavantaj. Durata unui transport petrolier de la rafinarie la terminal poate ajunge si pana la 48 de ore in perioada de vara, cand trenurile de personal au prioritate, a explicat Daraban.

Oficialul terminalului petrolier din Constanta a mai spus ca utilizarea cailor rutiere pentru transportul produselor albe este exclusa, avand in vedere ca de la rafinarii la Oil Terminal sunt rulate anual milioane de tone de benzina si motorina.

AVAS a anuntat marti ca in cursa pentru lichidarea S.C. Petrotrans S.A. s-au inscris doua societati, desi au fost achizitionate un numar de sapte caiete de sarcini.

Activele Petrotrans aveau o valoare preliminara de circa 14,4 mil. lei la finele lui iulie, in timp ce datoriile insumau, in total, aproximativ 200 mil. lei.

Urmărește Daily Business pe Google News