- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum influenteaza luminile, muzica sau mesajele audio decizia de cumparare

27 Jan, 15:13 • Redactia DailyBusiness
Clientii ar fi mai predispusi sa cumpere un produs daca mesajul de promovare al acestui ar fi insotit de lumini, muzica, experienta tactila sau olfactiva, potrivit Infograficului #18 HumanGraphExperience - Multisensory Experiences, lansat de Starcom MediaVest Group
Cum influenteaza luminile, muzica sau mesajele audio decizia de cumparare

Starcom MediaVest a lansat cel de-al
opsprezecelea infografic din seria HumanGraph
Experience – Multisensory Experiences.

Realizat in colaborare cu
MVcom, infograficul reuneste concluziile unui studiu menit sa
identifice impactul comunicarii multisenzoriale asupra
comportamentului consumatorilor. 

Studiul s-a bazat pe metodologia CAWI,
aplicata pe un esantion de 360 de respondenti, reprezentativ pentru
populatia 18-49 din mediul urban.

Potrivit cercetarii,
respondentii ar fi incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul
daca mesajul ar fi
insotit de lumini
(in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), o experienta
tactila (79%) sau de una olfactiva (74%).

In acelasi timp,
unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra
barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o
proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca
sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii
unei experiente tactile (84% – 76%).

Experienta olfactiva
influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor
folosite de catre tinerii cu varste intre 18 si 29 ani (84% – 82%),
luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 – 24 de ani
(89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra
categoriei 25 – 29 de ani.

De asemenea, acesti stimuli senzoriali
aduc un plus de memorabilitate: 86% dintre respondenti considera ca
ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % –
muzica sau mesaj auditiv, 78% – experienta tactila si 70% –
experienta olfactiva.

In februarie 2013,
Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu
intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica
relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia
acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze