- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Dedeman vizeaza dublarea cifrei de afaceri, la 500 mil. euro pana in 2015

27 Apr, 00:07 • traian.badulescu
Retailerul de bricolaj Dedeman estimeaza dublarea cifrei de afaceri la jumatate de miliard de euro pana in 2015, pe fondul extinderii retelei la 30 de magazine, a declarat vineri Dragos Paval, presedintele companiei.
Dedeman vizeaza dublarea cifrei de afaceri, la 500 mil. euro pana in 2015

Business-ul pornit de la 22 magazine mici de pana la 100 mp, in Bacau si Neamt, cu 17 ani in urma, a insumat anul trecut 250 mil. euro, cu 35% mai mult decat in 2007. Marja de profit brut s-a ridicat la 10%, potrivit lui Dragos Paval, care detine 60% din grupul fondat impreuna cu fratele sau.

In prezent, reteaua Dedeman este formata din 13 magazine, cel mai recent fiind inaugurat vineri, in sudul Bucurestiului. Al doilea magazin din Bucuresti al companiei va fi deschis in august, in zona Militari, unde deja au demarat lucrarile de constructie.

Paval precizeaza ca pe langa cele 4 deschideri planificate pentru acest an, compania are securizate terenuri in 11 orase, pentru inaugurarea altor magazine.

Bugetul de investitii pentru acest an in vederea extinderii retelei se ridica la 25 mil. euro, suma care nu include si valoarea terenurilor si a primului stoc de produse.

De asemenea, pentru anul viitor, planul de extindere al retelei vizeaza deschiderea a inca 4 magazine.

Stagnare pentru 2009

Pe fondul crizei, Dragos Paval se asteapta ca afacerile companiei sa se mentina anul acesta la nivelul din 2008, luand in calcul si vanzarile din cele 4 magazine ce vor fi deschise in acest an.

Pe acelasi numar de magazine, Paval se asteapta ca vanzarile sa inregistreze o usoara scadere. El a mentionat ca nivelul maxim de scadere pe care compania il poate suporta este de 30%. Acest scenariu pesimist ar fi insa posibil in conditiile in care toata economia Romaniei sa va prabusi, precizeaza presedintele Dedeman.

De asemenea, Dragos Paval estimeaza ca daca nu ar fi fost criza, compania ar mai fi deschis inca doua magazine anul acesta, pe langa cele patru planificate.

„Criza aduce si multe avantaje. Piata se va curata de micile magazine, care, de cele mai multe ori, sunt concurenti neloiali pentru noi”, anticipeaza Pavel.

Vizavi de concurentii multionationali, Paval sustine ca primeste oferte de cumparare de cativa ani.

„Nici nu am ajuns la discutiile legate de pret, pentru ca nu suntem interesati sa vindem”, a aratat fondatorul Dedeman.

In ceea ce priveste planurile companiei de extindere in afara tarii, Paval a declarat ca a tatonat doua piete, respectiv Ucraina si Republica Moldova. El precizeaza insa ca a ramas doar la stadiul de tatonari, in conditii de criza.

Grupul Dedeman, care pe langa retailul cu materialele de constructii si amenajari interioare mai desfosoara si alte activitati, precum vanzari si service auto, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 265 mil. euro. in crestere cu 35% fata de anul trecut.

Pe piata locala de bricolaj, Dedeman concureaza cu companii ca Praktiker, Bricostore, Hornbach si Obi.