Editura Publica
Colectia Design
Pret 39 lei
Cartea intr-un minut:
Impunerea paradigmei designului intr-o organizatie presupune multe impedimente. A nu lasa misterul sa ramana mister, presupune originalitate si gasirea unui raspuns provocarilor cunoasterii.
Cronica DailyBusiness.ro
Cand se infiripa un nou stil de viata, antreprenorii identifica oportunitati de afaceri. Ray Kroc, un vanzator de milkshake-uri si fratii McDonald au intuit tendinta clasei mijlocii de a manca la restaurant si au construit cel mai prosper lant de restaurante drive-in.
Kroc a imbunatatit sistemul Speedee Service stabilind cum trebuie preparat un hamburger, cum sa angajeze oamenii, sa aleaga localurile, sa conduca restaurantele si sa le francizeze. El a inlaturat orice incertitudine sau ambiguitate din procesul inventat de fratii McDonald.
Firmele care adopta paradigma designului isi reconfigureaza incontinuu afacerea. Prima etapa a palniei cunoasterii este explorarea misterului. Un om de vanzari isi pune mereu intrebari pentru a fi pe placul clientilor.
Urmatoarea etapa a palniei este euristica, un principiu care micsoreaza aria de investigare. Cand o companie se concentreaza asupra unei operatiuni si se gandeste la ea mai intens, poate converti un principiu calauzitor intr-o formula fixa.
[quote=]Algoritmul este ultima etapa a palniei cunoasterii[/quote]
Istoria McDonald’s ilustreaza cele trei etape. Plecand de la dorinta consumatorilor de a manca in afara casei, fratii McDonald s-au axat pe cateva lucruri importante si au multiplicat modelul, marindu-i succesul.
Multe organizatii trec rapid de la producerea ideii fondatoare la exploatarea ei rigida, fara sa se intoarca la explorare. Pentru a gandi conform paradigmei designului trebuie sa iti dezvolti atitudinea, instrumentele si experientele personale.
Atitudinea este viziunea ta asupra lumii si rolului tau in ea. Instrumentele sunt modele pe care le folosesti pentru a intelege lumea si a-ti organiza gandirea. Experientele sunt cele care-ti construiesc abilitatile de-a lungul timpului.
Primul pas in adoptarea viziunii designerului este sa devii constient de propria atitudine. Fiecare persoana are un sistem propriu de cunoastere. Experienta reprezinta cea mai tangibila forma de cunoastere.
Competenta reprezinta capacitatea de a desfasura o activitate astfel incat sa produca in mod consecvent rezultatul dorit. Pe masura ce repeti o activitate inveti sa faci distinctii subtile intre niveluri calitative.