„Daca pana acum eram obisnuiti ca marile branduri internationale sa fie copiate de fabrici din China, iata ca a venit si randul unui produs din Romania sa fie reprodus de concurenta locala”, au spus reprezentantii Interstar Chim.
Ei au mentionat ca brand-ul Biocarpet, prezent de peste 15 ani pe piata din Romania si liderul categoriei de sampoane pentru covoare, a fost recent obiectul unei practici nemaiintalnite pentru piata din Romania.
„Designul unui nou produs Biocarpet a fost copiat in proportie de peste 95% de o companie concurenta, necunoscuta pe piata pana in acest moment”, potrivit reprezentantilor companiei.
In prezent Biocarpet detine o cota de peste 50% atat in valoare cat si in volum pe piata produselor de curatare a covoarelor (conform datelor de Retail Audit).
„Una este sa dai tonul in categoria sampoanelor de curatare (prin culoarea mov a sticlei – imitata de jucatori de talie mai mica din piata) si alta este sa copiezi aproape in intregime logo-ul si designul etichetei. Vorbim de o incalcare grava a dreptului de proprietate industriala (marca si designul Biocarpet fiind inregistrate la OSIM), motiv pentru care am demarat deja procedurile legale de lupta impotriva acestei tentative”, a declarat Chrisis Nicolaou, director general Interstar Chim.
Noua gama Biocarpet a fost lansata pe piata in urma cu cateva luni, cu un design recreat de agentia Brandient. Identitatea grafica a produsului a fost redesenata si au fost aduse schimbari la nivelul logo-ului si al etichetei, pentru o vizibilitate si un impact mai mare la raft, au spus reprezentantii companiei.
Desi nu au specificat numele companiei concurente respective, reprezentantii Interstar Chim au mentionat ca produsul care „copiaza” designul noului produs Biocarpet se numeste Promax Eco Carpet.
In Romania exista firma Romchim Targu Mures in portofoliul careia se gaseste un brand de produse pentru curatat covoare denumit Promax.
Reprezentantii acestei companii nu au oferit comentarii pana la momentul publicarii articolului.
Firma Romchim Targu Mures, inregistrata in 1998, a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 7,8 mil. lei (1,8 mil. euro), potrivit celor mai recente date publice.
Biocarpet este un produs al companiei Interstar Chim SA, parte a grupului Eureka (companie producatoare de produse pentru curatarea casei), fondat in urma cu 50 de ani in Cipru.
Eureka Group activeaza pe mai multe piete din regiune (Romania, Cipru, Grecia, Ucraina, Bulgaria, Moldova), precum si in alte tari din Asia Centrala.
In anul 2009 cifra de afaceri a grupului a depasit 73 milioane euro.
De asemenea, 2009 a fost al 10-lea an de crestere cu doua cifre pentru afacerea din Romania. Cifra de afaceri a Interstar Chim S.A. a atins 21 milioane euro in 2009 (in crestere cu 15% fata de 2008). In 2010, cresterea a fost de 5% fata de 2009.
Brand-urile lider ale Interstar Chim sunt Biocarpet (cu peste 54% cota de piata pentru produsele de curatat covoare conform datelor de Retail Audit) si Peak WC (cu 35% cota de piata pentru sapunurile solide de toaleta).