Editura Publica
Colectia: Management
Pret 49 lei
Titlu original: The Experience Economy: Work is Theatre and Every Business a Stage
Cartea intr-un minut:
Pentru ce ar plati clientii un pret special ? Pentru experiente. Cine participa la competitie bazandu-se numai pe pret, pierde in cursa pentru avantajul competitiv.
Cronica DailyBusiness.ro
Exista trei oferte economice : produs, bun si serviciu. Produsele de baza sunt intersanjabile – sunt ceea ce sunt. Cei care le comercializeaza le vand pe piete anonime, de unde o companie le cumpara la un pret determinat numai de raportul cerere-oferta.
Bunurile sunt articole tangibile vandute unor clienti anonimi, care le cumpara de pe raft, angro, din catalog, etc. Atunci cand cineva cumpara un serviciu achizitioneaza un set de activitati intangibile care sunt realizate pentru persoana respectiva.
Atunci cand cineva cumpara o experienta plateste pentru o serie de evenimente memorabile pe care o companie le pune in scena. Companiile isi vor crea branduri care sa sublinieze experienta pe care o pot avea clientii in raport cu achizitia, utilizarea sau detinerea unui bun.
Exista cinci principii in tematizarea unei experiente. Tema trebuie sa modifice simtul pe care il are oaspetele asupra realitatii. Tema trebuie sa influenteze experienta asupra spatiului, timpului si materiei si sa se potriveasca cu caracterul companiei care pune in scena experienta.
[quote=]Personalizarea unui bun il transforma automat intr-un serviciu[/quote]
Experienta trebuie redata prin impresii de neuitat. Integrarea unitara a unui numar de impresii poate influenta individul, fructificand tema.
Succesul oricarei afaceri se bazeaza pe alegerea oamenilor potriviti pentru a juca diverse roluri. Rolul reprezinta responsabilitatile functionale al caror scop este concretizarea scenariului.
O companie castiga increderea clientilor atunci cand personalizeaza, cand pune in scena experiente cu adevarat captivante, cand utilizeaza cunoasterea individualitatii fiecarui client si cand stie sa regizeze.