Editura Publica
Colectia: Leadership
Pret 49 lei
Cartea intr-un minut:
Gandirea economica este afectata de iluzii, adica de erori de logica care distorsioneaza intelegerea cauzelor reale ale performantei intreprinderii. Cea mai intalnita iluzie este „efectul de halou”.
Cronica DailyBusiness.ro
Intrebarea esentiala in economie este „ce anume determina cresterea durabila a profitabilitatii ?”.
Pentru a raspunde la aceasta intrebare, autorul ne sfatuieste sa incercam si sa vedem. Din astfel de experimente aduni un volum considerabil de informatii.
Cand o firma are succes se vorbeste despre orientarea spre clienti, conducerea si eficienta organizatorica, dar mai ales de rezultate sigure ca venituri, profit si cursul actiunilor
[quote=]Realitatea este ca nu stim cu adevarat ce genereaza inalta performanta[/quote]
Sunt cateva tipuri de efect de halou. Unul se refera la o tendinta de a trage concluzii asupra unor trasaturi particulare plecand de la o impresie generala.
Efectul de halou creeaza o poveste inchegata, reducand disonanta cognitiva. El apare in conversatiile zilnice, in ziare si in reviste. Este o tendinta umana, naturala de a face aprecieri asupra unor lucruri abstracte pe baza unor lucruri evidente.
Atat de multe lucruri contribuie la cresterea performantei, incat este foarte greu sa stii cat anume se datoreaza unui factor in comparatie cu altul.
Succesul de acum nu garanteaza succesul de mai tarziu, deoarece succesul atrage noi concurenti dispusi sa-si asume riscuri mai mari decat beneficiile.
Chiar daca tinem cont de multe lucruri din afara companiei, precum turbulentele de mediu, concurenta, dimensiunile pietei si ale companiei, nu putem avea in vedere toate procesele diferite care au loc in interiorul companiei.