- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Eureko: Piata asigurarilor de viata ar putea creste cu 8-12% in 2009

25 May, 00:05 • adrian.mihaltianu
Piata asigurarilor de viata va creste anul acesta cu un ritm net inferior celui din 2008, probabil cu un procent cuprins intre 8% si 12%, a declarat pentru DailyBusiness Carmen Radu (foto), director operatiuni si director general adjunct al Eureko Asigurari (fosta Interamerican).
Eureko: Piata asigurarilor de viata ar putea creste cu 8-12% in 2009

Anul trecut, piata a avut o valoare de 1,798 miliarde lei (488,35 milioane euro), mai mare cu 24,11% mai mare decat in anul precedent.

Carmen Radu a spus ca, tinand cont de contextul macroeconomic actual, lipsa unor facilitati fiscale pentru asigurarile de viata nu fac decat sa ingreuneze dezvoltarea pietei de profil in perioada dificila care urmeaza.

„De asemenea, potentialii clienti vor intarzia probabil deciziile privitoare la investitiile viitoare, inclusiv achizitionarea unei asigurari de viata, desi in perioade de criza nu ar trebui sa renuntam la protectia financiara oferita de asigurari”, a adaugat Radu.

Reprezentantul Eureko este de parere ca produsele de asigurari care isi vor pastra atractivitatea in aceasta perioada vor fi asigurarile de viata traditionale, datorita caracterului de protectie si a beneficiilor garantate oferite, precum si asigurarile de sanatate, deoarece romanii au inceput sa inteleaga beneficiile oferite de acestea si au ales sa se bucure de tratamente la standarde internationale.

„In aceasta perioada, cred ca asigurarile ar trebui sa-si demonstreze utilitatea mult mai mult decat in conditii de normalitate financiara”, a subliniat Carmen Radu.

Profilul clientilor care cumpara asigurari de viata

„In general, potentialii clienti care isi fac o asigurare de viata au intre 30-45 de ani, casatoriti, cu o educatie financiara peste medie si cu un venit lunar intre 500-1.000 de euro”, a declarat directorul general adjunct al Eureko Asigurari.

Decizia de a alege o asigurare de viata traditionala sau de tip unit-linked depinde foarte mult de orientarea clientilor, fie catre economisire, fie catre investitii cu un grad de risc mai crescut.

Asigurarile traditionale sunt alese de cei care doresc sa transfere riscul individual catre asigurator, care va inlocui pierderea financiara in cazul in care se vor intampla evenimentele asigurate, a spus Carmen Radu.

Asigurarile de tip unit-linked atrag clientii cu apetit de risc investitional, chiar daca sumele nu sunt garantate, iar clientul isi asuma riscul investitiei.

„Aceasta perioada este propice alegerii de produse de tip unit-linked deoarece valoarea unitatilor de fond achizitionate este scazuta, ceea ce va determina pe termen lung cresteri mult mai mari la maturitatea contractului de asigurare”, a subliniat reprezentantul Eureko.

Eureko Asigurari vrea afaceri mai mari cu 5-8% in 2009

„Pentru anul 2009, estimam o crestere de 5-8% a volumului de prime brute subscrise, tinand cont ca incepand cu 1 mai 2009, Eureko Asigurari a incetat subscrierea de contracte de asigurari generale pentru acoperirea urmatoarelor riscuri: bunuri, auto, cargo si raspundere civila”, a precizat Carmen Radu, director operatiuni si director general adjunct al societatii.

Astfel, Eureko se va concentra pe principalele linii de afaceri, si anume asigurarile de viata si de sanatate, precum si consolidarea activitatii de pensii private.

In primele 3 luni ale anului, afacerile companiei au crescut cu 44% pe segmentul asigurarilor de sanatate si cu aproximativ 3% la asigurarile de viata.

Carmen Radu a mentionat ca Eureko Asigurari se confrunta, de la inceputul anului, cu un numar relativ mic de rascumparari de contracte, dar intr-un numar mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.

„Majoritatea renuntarilor au venit din sectorul de retail, si asta deoarece persoanele fizice au in aceasta perioada o nevoie mult mai mare de lichiditati decat companiile”, a precizat oficialul Eureko, care a adaugat ca motivul invocat de clienti a fost criza economica.

Eureko vizeaza investitii de aproximativ 20 milioane euro in 2009, fonduri care se vor indrepta catre procesul de rebranding, consolidarea Pilonului II (pensii obligatorii), dezvoltarea Pilonului III (pensii facultative), largirea portofoliului de produse, punandu-se un accent deosebit pe segmetul asigurarilor de viata si de sanatate.

De asemenea, compania va investi si in extinderea serviciilor medicale private furnizate in parteneriat cu Euroclinic.