Fabrica din Romania cu exporturi in 16 tari, unde angajatii au 4 zile libere pe saptamana

28 Apr, 18:20 • alexandru.suciu
Are 600 de angajati, se intinde pe 3 hectare si exporta constant peste jumatate din productie in 16 tari. Rezultatul unei investitii totale de 450 milioane de lei, aceasta unitate a inregistrat anul trecut o productie record, de aproape 23 de miliarde de tigarete. Cum arata fabrica Philip Morris din Romania si de ce se pregateste de un nou maxim de productie anul acesta?
Fabrica din Romania cu exporturi in 16 tari, unde angajatii au 4 zile libere pe saptamana

In ciuda declinului pietei, Philip
Morris vrea sa creasca productia in unitatea din Romania cu peste 20%
anul acesta, pana la un nou record, de aproape 28 miliarde de
tigarete. 

Din aceasta productie, doar 4 miliarde
de tigarete vor fi vandute pe piata locala. Cea mai mare parte, in
jur de 75%, va merge in Italia.

Pentru a raspunde cerintelor din cea
mai mare piata de export, Philip Morris Romania produce, pe langa
marcile internationale cunoscute ale companiei, si un brand italian
de tigarete, „Diana”, explica Irina Ashukina, directorul de operatiuni al fabricii din
Otopeni.

Printre celelalte piete de export pentru tigaretele fabricate in Romania se numara Bulgaria, Liban, Franta si Spania.

[img=6314]Irina Ashukina[/img]

De asemenea, cresterea productiei din
Romania se datoreaza si procesului de relocare de la alte unitati din Europa
apartinand grupului.

Iar productia mai mare determina si noi
angajari in cadrul fabricii. Irina Ashukina spune ca anul acesta vor
fi angajate inca 40 de persoane, dupa ce anul trecut numarul
salariatilor a crescut cu 100 de persoane.

[b]3-4 zile libere pe saptamana[/b]

Chiar daca lucreaza la foc automat,
angajatii fabricii au bine delimitat programul de munca fata de cel
de timp liber. Dupa ce au incercat mai multe moduri de organizare,
conducerea si angajatii au convenit ca cel mai productiv si
totodata cel mai avantajos program pentru angajati este cel de 4 zile
de lucru cu 4 zile de odihna. Ziua de lucru este insa de 12 ore.

De asemenea, prin intermediul unui
program denumit Open Prize, angajatii sunt incurajati sa-si spuna
opiniile in ceea ce priveste metodele de eficientizare a productiei.
Potrivit reprezentantilor fabricii, 40% dintre ideile angajatilor au
generat economii de 5,2 milioane de lei. Printre acestea se numara
inlocuirea arzatoarelor pentru boilere, care a adus la economii de 5%
la consumul de gaze, si iluminatul exterior cu LED, ce a dus la un
consum cu 40% mai mic de energie electrica.

Pe partea de resurse umane, compania va derula din acest an un program de internship
destinat studentilor din anul III de la Politehnica. Prin intermediul
programului, studentii vor putea beneficia de 11 saptamani de
practica in cadrul fabricii.

Totodata, compania va organiza si un
program de traineeship, destinat masteranzilor si absolventilor de
studii superioare, la finele caruia acestia au posibilitatea de a se
angaja in cadrul Philip Morris Romania.

[b]Tigari cu zahar, cacao si alcool[/b]

Fabrica din Otopeni a Philip Morris produce 60 de tone de tigarete pe zi. Procesul incepe din zona unde sunt aduse cutii mari cu frunze de tutun Burley, Oriental si Virginia.

Mai departe, pentru a fi taiate mai usor, frunzele sunt stropite cu „solutii de casing”, ce contin, printre altele, zahar si cacao. Dupa ce sunt taiate, frunzele sunt stropite din nou cu alte solutii, cele care dau aroma specifica fiecarui brand. Aceste solutii din urma includ, printre altele, alcool.

Dupa ce ies de pe liniile de productie, tigaretele ajung pe liniile de impachetare. Acestea sunt asezate, de regula, cate 20 intr-un pachet. Dupa ce sunt ambalate in pachete, acestea sunt asezate in cartuse de cate 10 pachete fiecare.

[b]De ce creste Philip Morris cand
piata scade[/b] 

Steen Hjortholm, directorul general al celor doua entitati Philip Morris din Romania (fabrica si divizia de trading), estimeaza ca piata locala de tigarete se
contracteaza anual cu 2,5% in medie. In opinia sa, una din principalele
probleme pentru industria autohtona de profil ramane comertul ilegal
de tigarete. Acesta a inflorit in 2010, dupa ce au fost operate trei
cresteri consecutive si neasteptate la nivelul accizei. Pentru fiecare punct procentual cu care creste comertul ilegal, statul pierde intre 30 si 35 de milioane de euro, conform sefului Philip Morris Romania.

[img=6315]Steen Hjortholm[/img]

Pe de alta parte, principalul
producator de tutun din lume, Philip Morris, a inregistrat cresteri
ale cotei de piata in Romania, pe fondul introducerii mai multor
inovatii la nivelul principalelor branduri din portofoliul de pe
piata locala.

„In ultimele 12 luni, am introdus pe
piata din Romania o serie de produse inovatoare, de la sortimente
care produc mai putin scrum si degaja mai putin fum, la cele care au
un filtru ferm si se sting dintr-o singura miscare, fiind ambalate
intr-un pachet cu caracteristici tactile speciale”, spune Steen
Hjortholm, managing director pentru cele doua companii Philip Morris
prezente in Romania.

„Rezultatele nu au intarziat sa apara
in cifrele de vanzari. Inca de la finalul anului trecut, am putut
vedea ca anumite sortimente si-au dublat cota de piata”,
mentioneaza seful Philip Morris Romania.

Acesta adauga ca fabrica din Romania
este prima unitate Philip Morris care a implementat atributul
„less-smell” (miros redus) la nivelul intregii familii Marlboro
RED.

Marlboro este cel mai bine vandut brand
de tigari la nivel mondial, cu un volum de 283 miliarde de tigarete,
de 12 ori mai mare decat volumul pietei totale din Romania.

La finalul anului 2014, pe langa noua
abordare comerciala care a eficientizat procesele interne, compania a
facut si schimbari la nivelul retelei de distributie.

„Aceasta schimbare la nivel de
distributie se reflecta in performanta sporita si intr-o eficienta
crescuta pe piata. Suntem convinsi ca va contribui si la mentinerea
tendintei de crestere la care am fost martori pe parcursul ultimelor
sase luni”, subliniaza Steen Hjortholm.

Anul acesta, Philip Morris isi continua
investitiile la Otopeni, pe fondul cresterii capacitatii si
productiei, prin constructia unei noi statii de tratare a apei uzate,
in valoare de 2,7 milioane lei.