In cadrul studiului, directorilor executivi li s-a cerut sa numeasca trei tari pe care le considera drept principalii promotori ai inovatiei. SUA a ocupat primul loc pe lista, cu 67%, urmata de Germania (44%), Japonia (43%) si China (35%).
Studiul dat publicitatii luni descrie in linii mari un nou peisaj al inovatiilor secolului XXI.
In cadrul studiului, inovatia a fost considerata in mod consecvent un important factor determinant al unei economii prospere. 95% dintre directori au spus ca inovatia este principalul mecanism pentru o economie nationala mai competitiva, iar 88% au considerat ca inovatia este cea mai buna metoda de a crea noi locuri de munca.
Daca ideea ca inovatia determina prosperitatea nu este ceva nou, studiul scoate la lumina faptul ca definitia prosperitatii este in plina schimbare.
Peste trei sferturi dintre directorii executivi (77%) considera ca cele mai remarcabile inovatii ale secolului XXI nu vor fi cele care aduc un profit mai mare, ci mai degraba cele care vor contribui la solutionarea nevoilor oamenilor, cum ar fi imbunatatirea calitatii sanatatii sau cresterea securitatii energetice.
Astfel, respondentii sunt convinsi ca inovatia va fi un catalizator pentru imbunatatirea mai multor aspecte ale vietii oamenilor in urmatorii 10 ani, cum ar fi calitatea sanatatii (87%), calitatea mediului (85%), securitatea energetica (82%) si accesul la educatie (81%).
Studiul a aratat ca metodele traditionale de a inova se schimba, punandu-se un accent mai mare pe persoane fizice si intreprinderi mici si mijlocii (IMM) si determinand o mai mare nevoie de colaborare.
Practic, 75% dintre subiecti au afirmat ca in secolul XXI, modul de a inova al companiilor va fi „complet diferit” de modul in care au inovat in trecut. Acelasi procent a declarat ca, mai mult ca oricand, personele fizice si IMM-urile vor fi la fel de inovatoare ca marile companii, iar 86% au spus ca inovatia in secolul XXI va insemna un parteneriat intre mai multe entitati, spre deosebire de succesul unei singure organizatii. In acelasi timp, 76% dintre directorii executivi au declarat ca inovatia trebuie adaptata nevoilor de pe pietele locale.
Participantii la studiu au subliniat si creativitatea, ca mijloc esential pentru realizarea inovatiei. Aproape sapte din 10 (69%) au spus ca, in prezent, inovatia este determinata mai mult de creativitatea oamenilor, nu de cercetarea la nivel inalt, in timp ce 58% au declarat ca factorul nr. 1 care ar putea ajuta companiile sa inoveze mai mult ar fi o echipa formata din cat mai multe persoane cu o creativitate „neconventionala”.
Studiul a fost comandat de GE si realizat de StrategyOne in perioada 10 decembrie 2010 – 14 ianuarie 2011. Interviurile cu cei 1.000 de directori executivi au fost realizate prin telefon, in 12 tari.
Toti participantii la studiu sunt implicati direct in procesele de inovatie derulate in companiile lor si ocupa cel putin functii de vice-presedinte, 30% dintre subiecti incadrandu-se in grupul de directori executivi de cel mai inalt nivel.
Tarile incluse in studiu sunt Australia, Brazilia, China, Germania, India, Israel, Japonia, Coreea de Sud, Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Suedia si SUA.