- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Gefco: Romania are un rol strategic pe piata logistica din regiune

16 Nov, 17:33 • valentin..nicolae
Romania are un rol strategic pe piata logistica din Europa Centrala si de Est datorita fortei de munca competente, pozitiei geografice si deschiderii la Marea Neagra, potrivit companiei Gefco, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii logistice din regiune.
Gefco: Romania are un rol strategic pe piata logistica din regiune

„Romania devine un jucator puternic in regiune”, a declarat Christian Zbylut, CEO Gefco pentru Europa de Est, Rusia si Asia Centrala, care a subliniat faptul ca piata locala are potential industrial si prin urmare poate sa atraga noi investitori straini.

„Pentru ca Romania este o tara competitiva, companiile straine vin in Romania, investesc, deschid fabrici si genereaza activitate”, a precizat Christian Zbylut.

Principalul atu al Romaniei il reprezinta deschiderea la Marea Neagra prin portul Constanta, care faciliteaza, mai ales, transportul bunurilor intre Romania, Turcia si Rusia. Aceasta legatura este sustinuta de dezechilibrul existent pe piata ruseasca, unde cererea este mai mare decat oferta, si prin urmare Rusia reprezinta o piata de desfacere pentru tarile din Europa Centrala si de Est.

Cu toate acestea, in ultimii doi ani mai multe companii autohtone de logistica au declarat faliment, potrivit lui Christophe de Korver, managing director al Gefco Romania.

„Suntem ingrijorati de faptul ca in sectorul logistic criza nu s-a sfarsit. Acest fapt ar putea conduce, insa, la o crestere a preturilor intrucat nu mai exista o oferta atat de larga”, a adaugat Korver.

Afaceri in crestere usoara

Cifra de afaceri Gefco Romania a scazut in 2009 cu 3%, pana la 22,8 milioane de euro, pe fondul diversificarii portofoliului de clienti prin incheierea de noi contracte cu firme precum retailerul francez de imbracaminte Kiabi sau Ford Romania.

In primele noua luni ale anului curent, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 22,04 milioane de euro, aproape echivalenta cu cea afisata pe intreg anul 2009.

Anul trecut, afacerile Gefco Romania au fost sustinute de reinnoirea parcurilor auto din vest, in special din Germania, ceea ce a condus la o crestere a exporturilor mai ales din partea Dacia, unul dintre principalii clienti ai companiei.

Totodata, in 2008 si 2009 marja de profit a companiei s-a pastrat la un nivel de circa 5%.

Compania se arata sceptica in ceea ce priveste cifra de afaceri pe urmatorii doi ani, insa profitul va fi sacrificat in detrimentul investitiilor, acestea fiind directionate in special catre resursele umane, conform companiei.

Grupul Gefco va deschide la sfarsitul anului o sucursala in Bulgaria, ca parte a strategiei de extindere in regiune.

Principalii concurenti ai Gefco Romania sunt companiile DHL, Schenker si Geodis.