Romania se situeaza in treimea inferioara a clasamentului celor 50 de natiuni masurate de studiul GfK, primind cel mai bun loc intre tarile latino-americane si cel mai slab intre cele est-europene.
„Punctul forte al Romaniei este capitolul guvernare, inregistrand cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace si securitate si protectia mediului inconjurator. Exporturile reprezinta cea mai slaba componenta de imagine pentru Romania”, au precizat reprezentantii companiei de cercetare.
Statele Unite continua sa fie liderul mondial in ceea ce priveste imaginea globala, potrivit GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications, o divizie a GfK Custom Research North America impreuna cu Simon Anholt, principalul consilier de politici.
Rezultatele Indicelui Marcilor de Tara Anholt-GfK Roper 2010 (NBI = Indicele Marcilor de Tara), care masoara imaginea globala a 50 de tari, prezinta Statele Unite ale Americii ca detinand primul loc pentru al doilea an consecutiv in calitate de tara cu cea mai buna marca, pe ansamblu.
Printre primele 10 natiuni, Europa de Sud a inregistrat cateva schimbari, Spania nemaifacand parte din top 10 si Italia fiind depasita de Canada. Franta este acum clasata mai jos decat Germania.
[img=947][/img]
„Dupa ce anul trecut SUA a facut un salt cu adevarat semnificativ in a se prezenta drept prima natiune, lucru care a fost stimulat de alegerea presedintelui Obama, peisajul reputatiei tarilor din top 20 a ramas relativ stabil”, a declarat Simon Anholt, fondatorul NBI si consultant independent pentru mai mult de 12 guverne nationale din intreaga lume.
„Cu toate acestea, climatul economic nesigur la nivel mondial, combinat cu planurile de salvare financiara, dezastrele naturale si framantarile civile au creat unele schimbari interesante, in special in randul natiunilor Europei de Sud”, a precizat Anholt.
Studiul NBI 2010 a fost efectuat intre 7 iulie 2010 si 4 august 2010 in 20 de tari dezvoltate majore si tari in curs de dezvoltare si care joaca diverse roluri importante in relatiile internationale, comert si fluxul de afaceri, culturale si activitatile de turism.
Rezultatele sondajului sunt bazate pe clasamentul efectuat de respondentii din 50 de tari pe probleme facand parte din sase categorii: Exporturi, Guvernare, Cultura, Oameni, Turism si imigrare / Investitii. Clasamentul NBI se bazeaza pe media acestor sase scoruri.
Efectuat anual cu GfK Roper incepand din primavara anului 2008, Indicele Marcilor de Tara Anholt-GfK Roper 2010 masoara imaginea a 50 de natiuni. In fiecare an, aproximativ 20.000 de adulti cu varsta mai mare de 18 ani sunt intervievati online, in 20 de tari din panelul de baza, atat dezvoltate cat si in curs de dezvoltare, peste tot in lume.