Aproximativ 20% din agentii de vanzari ai Glaxo din China si India pleaca in fiecare an din companie pentru a se alatura concurentei, a spus Abbas Hussain, presedintele companiei pe pietele emergente.
„Este un adevarat razboi pentru talente. Este greu sa faci ceva in aceasta privinta. Daca ai o persoana buna, aceasta ar putea gasi pe altcineva dispus sa o plateasca dublu”, a declarat Hussain.
Pietele emergente si cele din regiunea Asia Pacific au generat anul trecut 17% din vanzarile totale ale Glaxo, 18% din vanzarile Pfizer si 30% din cele ale Sanofi Aventis.
De asemenea, vanzarile Glaxo pe pietele emergente si pe cele din Asia Pacific au urcat anul trecut cu 18%, comparativ cu anul 2009, pana la 7,5 miliarde de dolari, un avans peste cresterea medie de 15% de la nivelul pietei.
In acelasi timp, vanzarile din Statele Unite au scazut cu 11%, iar cele din Europa cu 6%, in contextul in care Glaxo a fost implicat intr-un proces legat de medicamentul Avandia.
Potrivit firmei de consultanta IMS Health, vanzarile pe pietele emergente de profil vor atinge 400 miliarde de dolari pana in 2020, echivalentul actualului nivel raportat in SUA si in principalele piete europene la un loc.
De la intrarea in companie, in 2008, Hussain a extins echipa de vanzari responsabila pentru pietele emergente si cele din Asia Pacific la 17.000 de angajati, jumatate din intreaga echipa de vanzari a Glaxo de 30.000 de oameni.
Pentru aceleasi regiuni, Sanofi are 18.600 de responsabili pe vanzari, potrivit datelor publicate in luna februarie de reprezentantii companiei.
Dezvoltarea echipei de angajati a Glaxo a determinat o crestere de 21% a vanzarilor in China pana la 922 milioane de dolari si dublarea vanzarilor in Brazilia pana la 875 milioane de dolari.
Cu toate acestea, Glaxo ocupa locul 11 pe piata din China in functie de vanzari si locul 14 in Brazilia, potrivit sursei mentionate.