„Ma voi intalni
cu Comisia de privatizare sa vedem daca mai putem face ceva”, a
spus Stoica pentru Agerpres.
Intrebat care sunt variantele
teoretice pentru ca procesul de privatizare sa continue, Stoica a
spus ca va vedea acest lucru in cadrul intalnirii de luni.
Ministrul
Transporturilor, Ramona Manescu, a afirmat, vineri, ca
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/ministrul-transporturilor-privatizarea-cfr-marfa-va-esua-daca-nu-se-plateste-la-termenul-de-luni-94688/]privatizarea
CFR Marfa va esua[/url] daca omul de afaceri Gruia Stoica nu plateste
diferenta de 170 milioane de euro pentru achizitia companiei
feroviare pana luni, 14 octombrie 2013.
In data de 11
octombrie a.c., GFR a anuntat ca
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/grup-feroviar-roman-am-depus-20-2-mil-euro-in-contul-escrow-pentru-preluarea-cfr-marfa-94380/]a
platit 30 de milioane de euro[/url] pentru achizitia CFR Marfa si va
achita diferenta pana la 202 milioane de euro, ulterior avizului
Consiliului Concurentei, respectiv in 45 de zile de la primirea
documentatiei complete.
In context, ministrul transporturilor
a solicitat duminica, atat secretarului de stat din MT Cristian
Ghibu, presedinte al comisiei de privatizare a companiei, cat si
consultantilor Deloitte si Musat si Asociatii, sa transmita, in
cursul zilei de luni, un punct de vedere privind evolutia si pasii
urmatori in procesul de privatizare a companiei feroviare.
„Este
datoria domnului Ghibu ca, impreuna cu consultantii, sa gestioneze
acest proces de privatizare in favoarea statului roman, care l-a
investit cu aceasta responsabilitate, inca din februarie 2013, atunci
cand a fost numit la conducerea comisiei de privatizare si mai tarziu
in septembrie 2013, cand a semnat contractul de privatizare cu
castigatorul licitatiei. inca de la debutul mandatului de ministru,
i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu sa se concentreze pe
ducerea la bun sfarsit a procesului de privatizare”, a mentionat
Manescu intr-un comunicat.
Pe de alta parte, Grampet Group,
societatea detinuta de catre omul de afaceri Gruia Stoica, atentiona,
duminica, intr-un comunicat de presa separat, ca
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/grampet-group-avertizeaza-ca-privatizarea-cfr-marfa-risca-sa-esueze-din-vina-vanzatorului-94720/]privatizarea
CFR Marfa va esua din vina vanzatorului[/url], „deoarece Comisia
de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa
(SNTFM) se ascunde in spatele avizului Consiliului Concurentei pentru
ca nu si-a indeplinit obligatiile”.
In acelasi timp,
compania a solicitat desecretizarea
contractului de privatizare a CFR
Marfa, si a mentionat ca GFR nu a solicitat niciodata vreo amanare a
termenului de plata.
La randul sau, presedintele Consiliului
Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a explicat, recent, pentru Agerpres,
ca institutia a avertizat Guvernul inca din vara, cand a avizat
proiectul de Hotarare de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, ca
textul actului normativ poate crea confuzii privind termenul de plata
a banilor.
„Nici in acest moment notificarea depusa de
GFR nu este completa, iar termenele noastre curg din momentul in care
primim toata documentatia”, a aratat Chiritoiu in data de 10
octombrie.
El a adaugat ca analiza institutiei de concurenta
nu conditioneaza cu nimic plata banilor, care pot intra in contul
escrow inainte sau dupa avizul Concurentei.
Potrivit Legii
concurentei, Consiliul are la dispozitie cinci luni pentru a da un
verdict, din momentul in care primeste documentatia completa, in timp
ce Hotararea de Guvern prevede ca tranzactia se va finaliza in 60 de
zile incepand cu data de 14 august 2013, termen care se implineste pe
14 octombrie. in caz contrar, contractul de privatizare se
desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in
intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara
interventia instantei.