Clienții ING Bank România au la dispoziție, din această săptămână, o nouă modalitate de plată sau transfer bancar instant către alte persoane fizice, prin scanarea unui cod QR generat de beneficiarul plății, anunță banca, printr-un comunicat remis economica.net.
Noua funcționalitate este disponibilă în Home’Bank și reprezintă prima etapă a procesului de implementare în cadrul ING Bank România a serviciului de plăți instant RoPay, lansat în 2024 de TRANSFOND și Asociația Română a Băncilor.
RoPay este un serviciu gratuit pentru persoanele fizice, care facilitează tranzacții rapide și sigure folosind dispozitivele mobile, mai notează sursa citată.
Citește și Se dau bani de la stat. Cine sunt românii care primesc 200 de euro direct pe carduri
Odată ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii în RoPay, clienții ING Bank vor putea face plăți la micii și marii comercianți inclusiv contactless, vor putea efectua cumpărături online sau achita facturi de utilități. Prin RoPay se pot iniția plăți instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeași bancă, fără utilizarea detaliilor bancare sau a cardului.
”Implementarea sistemului RoPay înseamnă că prin simpla scanare a unui cod QR, utilizatorii aplicației Home’Bank pot efectua o plată instant, de pe telefonul mobil sau tabletă, către alți clienți ING sau ai altor bănci care participă la RoPay.
Peste 85% dintre clienții ING utilizează aplicația Home’Bank ceea ce ne poziționează ca o instituție bancară cu o amprentă digitală puternică. În acest context, noua facilitate consolidează angajamentul de a inova permanent pentru a oferi clienților noștri o experiență digitală, rapidă și sigură, care îi ajută să fie mereu cu un pas înainte, în viață și în afaceri”, explică Eleni Skoura, Executive Board Member și Head of Retail Banking ING Bank Romania.
Cu sprijinul Payten, parte din ASEE Group, ING Bank va introduce în curând soluții de acceptare a plăților care permit comercianților să încaseze instant, utilizând terminale moderne precum POS Sharing. Astfel, comercianții vor putea oferi clienților libertatea de a alege între plata cu cardul sau prin RoPay – două opțiuni rapide și sigure.
În cazul în care clientul optează pentru RoPay, terminalul POS va genera un cod QR, care va putea fi scanat cu aplicația Home’Bank, iar suma va fi transferată în contul comerciantului în aproximativ 10 secunde.
”Pe măsură ce digitalizarea transformă toate sectoarele economiei, RoPay contribuie activ la crearea unui ecosistem financiar mai transparent și mai eficient, înlocuind plățile în numerar cu soluții digitale rapide și sigure, prin transferuri directe între conturi și servind drept alternativă la plata cu cardul. Serviciul nu doar simplifică procesul de plată, ci și încurajează adoptarea unui comportament financiar responsabil și vizibil, sprijinind astfel dezvoltarea unei economii moderne și echitabile, în care serviciile financiare devin mai accesibile, nu doar din perspectiva costurilor, ci și din perspectiva simplității proceselor din spatele digitalizării”, a precizat directorul general TRANSFOND, Sabin Carantină.
Plățile prin RoPay pot fi efectuate la orice oră, 24/7, inclusiv în weekenduri și în zilele de sărbătoare legală, garantând beneficiarilor acces imediat la banii transferați. Aceste plăți funcționează pentru conturile deschise în România, la băncile înrolate în acest sistem, iar plățile nu sunt comisionate.
Limitele maxime pentru sumele tranzacționate prin RoPay sunt de 49.999 de lei pentru o plată către o persoană fizică și de 99.999 de lei pentru o comandă online la un comerciant (E-commerce) sau la POS.
Clienții ING pot efectua o plată către un beneficiar aflat în proximitate fiind autentificați în Home’Bank, prin scanarea codul QR generat de aplicația mobilă a băncii beneficiarului. După verificarea detaliilor plății, aceasta poate fi autorizată.
În prezent, ING Bank lucrează la implementarea unei noi opțiuni care să le ofere posibilitatea clienților ING de a primi bani prin aceeași metodă.
Pentru a achita în magazinele fizice, utilizatorii Home’Bank trebuie să fie autentificați în aplicație. Apoi, plata poate fi efectuată prin scanarea codului QR RoPay afișat de către comercianți, fie la POS, fie aplicat pe sticker, după verificarea detaliilor plății și autorizare. Acești pași trebuie urmați și în cazul comenzilor online la comercianți, efectuate de pe laptop/tableta/PC, după selectarea RoPay în pagina de plată. La fel de ușor pot fi achitate facturile de utilități sau alte servicii, prin scanarea codului QR RoPay inserat în factură.
Pentru utilizarea serviciului RoPay prin scanarea codului QR RoPay, este necesară mai întâi autentificarea în aplicația Home’Bank și accesarea funcționalității ”Scanează QR” din secțiunea ”Plăți”, subsecțiunea ”Alte Plăți”. În pasul următor, va fi selectat un cont curent în lei din portofoliul clientului, din care va fi efectuată plata.
O metodă alternativă ar fi accesarea funcționalității ”Scanează” prin apăsarea îndelungată a iconiței aplicației Home’Bank, prin care va fi realizată autentificarea și apoi autorizarea plății.
”Sistemul RoPay este deschis și construit pentru colaborare, invitând băncile și instituțiile de plăți nebancare orientate spre inovație să se alăture acestei inițiative în beneficiul direct al clienților lor, acestea consolidându-și poziția într-o piață în care digitalizarea și viteza, în condiții de siguranță, nu mai sunt opționale, ci așteptate cu interes de către clienți. Mulțumim ING pentru contribuția la dezvoltarea RoPay, de la concept și până la implementare”, a mai spus directorul general TRANSFOND.
Citește și Meta dă lovitura! Zuckerberg lansează aplicația AI care vrea să detroneze ChatGPT și Bard
În dezvoltarea soluției RoPay, ING Bank a colaborat cu Montran, lider de piață în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale, cât și pentru bănci comerciale.
RoPay este un serviciu de plăți instant cu mobilul dezvoltat de TRANSFOND (Administratorul și Operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare), în colaborare cu Asociaţia Română a Băncilor, pentru a oferi o experiență de plată rapidă, sigură și plăcută, o alternativă la plata cu numerar și card.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
TRANSFOND este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată (SENT) – infrastructură a pieței financiar-bancare din România, ce aparține sistemului bancar local, având ca acționari Banca Națională a României și un număr de 18 bănci comercial.
Montran, cu o vechime de peste 25 de ani în România și de peste 45 ani la nivel mondial, este lider de piață în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale cât și pentru bănci comerciale. Peste 100 de bănci comerciale și peste 75 bănci naționale din peste 90 de țări folosesc sisteme de plăți implementate de Montran.