- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Iordache, Pepsi: Bauturile necarbonatate vor creste mai mult decat cele carbonatate, in 2009

07 Apr, 00:01 • traian.badulescu
Dana Iordache, director de marketing pe segmentul de bauturi necarbonatate al filialei locale a Pepsi Co, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre caracteristicile pietei locale de bauturi racoritoare, precum si despre faptul ca evolutia vanzarilor de bauturi necarbonatate va fi mai rapida decat a celor carbonatate.
Iordache, Pepsi: Bauturile necarbonatate vor creste mai mult decat cele carbonatate, in 2009

Principalii jucatori de pe piata locala a baturilor racoritoare sunt Coca Cola, Pepsi Co, European Drinks si Tymbark.

DailyBusiness.ro Cum se explica ponderea scazuta a bauturilor necarbonatate, de doar 25% din totalul pietei locale de bauturi racoritoare? De ce prefera romanii bauturile carbonatate?
Dana Iordache: Procentul de 25% din total piata softdrinks (fara apa) indica faptul ca Romania este o piata inca in dezvoltare, cu segmentul de carbonatate preponderent.
Prefer sa vorbesc despre motivele pentru care oamenii aleg bauturile necarbonatate, iar acestea tin mai ales de nevoia de a duce un mod de viata sanatos.

DB: Ce pondere au aceste bauturi in pietele mature?
DI: Procentele difera de la tara la tara, de la piata la piata. In general, in pietele mature segmentul bauturilor necarbonatate si apa detin o pondere mai mare – fapt ce indica faptul ca oamenii isi fac alegerile bazat pe ratiuni de sanatate si stare de bine (health&wellness). Tari precum Ungaria sau Polonia fac parte din aceasta categorie, cu 46% respectiv 57% ponderi pentru bauturile necarbonatate din totalul pietei de softdrinks (fara apa).

DB: Cum explicati cresterea cotei de piata a marilor jucatori pe ice tea in defavoarea micilor jucatori?
DI: Jucatorii mari sunt si cei care au realizat cele mai mari investitii in piata, din punctul de vedere al comunicarii.

DB: Cat reprezinta piata de ice tea din totalul pietei de necarbonatate si din cea a bauturilor racoritoare?
DI: Segmentul de ice tea reprezinta 6% din totalul pietei de bauturi racoritoare (exclusiv apa), in crestere fata de ponderea de 1% detinuta in 2004 . Ponderea produselor ice tea in segmentul bauturilor necarbonatate este de 23%.

DB: Cu cat a crescut piata bauturilor necarbonatate anul trecut si ce evolutie estimati pentru anul acesta?
DI: Piata bauturilor necarbonatate a crescut anul trecut cu 20%. Anul acesta va avea o crestere de „one single digit” mare (aproape de 10% – n.r.), mai mare decat a pietei de bauturi racoritoare carbonatate (CSD).

DB: Cum a evoluat ponderea necarbonatatelor in totalul pietei de bauturi racoritoare?
DI: In 2008, aceasta categorie a reprezentat 25% din totalul pietei de bauturi racoritoare (exclusiv apa). In 2007, ponderea sa fusese de 23%.