- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Jean Berge, Bombardier: Moda tramvaielor second-hand va lua sfarsit in Romania

18 Nov, 00:01 • traian.badulescu
Jean Bergé, vicepresedinte pe vanzari al diviziei de pasageri a Bombardier Transportation, a explicat intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro care este potentialul pietei feroviare locale precum si cateva particularitati ale acesteia.
Jean Berge, Bombardier: Moda tramvaielor second-hand va lua sfarsit in Romania

Grupul Bombardier are in prezent comenzi in valoare 30,9 miliarde dolari. Cota de piata a Bombardier pe piata feroviara mondiala pentru perioada 2005-2007 a fost de 23%.

Bombardier este numarul unul mondial in 9 din cele 11 segmente de piata pe care activeaza (tramvaie/vehicule usoare, metrouri, trenuri regionale, trenuri commuter, locomotive electrice, boghiuri, sisteme de propulsie si control, servicii, sisteme).

DailyBusiness.ro: Considerati ca parcul feroviar din Romania va fi reinnoit intr-un ritm mai rapid decat pana acum?
Jean Bergé: Sper ca da.

DB: Dar clientii romani au bani sa cumpere?
JB: Nu stiu, nu sunt persoana potrivita care sa raspunda la o asemenea intrebare.

DB: Ce potential are piata locala in materie de tramvaie si vagoane de metrou?
JB: Potentialul pietei de tramvaie, dupa necesarul din prezent din Bucuresti, Timisoara, Arad si Iasi, se ridica la 150-200 de unitati. In ceea ce priveste potentialul pietei de vagoane de metrou bucurestene, acesta se ridica la 300-400 de unitati, in urmatorii 5-10 ani, in functie de terminarea extensiilor. In primul trimestru am livrat companiei Metrorex ultimul vagon, din cele 264 de unitati in total.

DB: Pe care dintre segmentele pe care activati estimati un potential mai mare in Romania?
JB: Modernizarea parcului feroviar a inceput cu metroul. Cred ca si piata de tramvaie urmeaza sa fie una dinamica.

DB: Cum influenteaza moda tramvaielor second hand, aduse din Occident, business-ul Bombardier?
JB: Se vor cumpara mai putine tramvaie de la noi. Moda tramvaielor second hand din Romania se va incheia insa, intr-o perioada de ordinul a cativa ani.

DB: De ce?
JB: Datorita cresterii economice, accesarii de fonduri europene. Se va gasi loc pentru a a face investitii in tramvaie noi.

DB: Cum colaborati cu clientii locali in comparatie cu cei din alte tari?
JB: Ne adresam clientilor romani la nivelul pe care il doresc. Cu Metrorex avem o experienta buna. Cred ca firmele din Romania au multa experienta in domeniu.

DB: Cum se desfasoara colaborarea cu Electroputere? Intentionati sa o extindeti?
JB: Colaborarea cu Electroputere este inca vie. Mai avem discutii privind o cooperare industriala si cu Astra Arad, pe alt tip de activitati decat cu Electroputere. Pe partea de semnalizari, avem ca partener local firma Imsat. Suntem interesati in continuare de parteneriate cu companii din Romania.