- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Jucatorii din industria motouneltelor nu se simt amenintati de piata neagra. Afla de ce

30 Mar, 13:17 • traian.badulescu
Industria motouneltelor nu va avea aceeasi soarta precum cea a tigarilor, unde piata neagra a ajuns cel mai mare jucator, deoarece educarea consumatorilor va impiedica dezvoltarea acesteia, considera Ioan Mezei, directorul general al Stihl Romania.
Jucatorii din industria motouneltelor nu se simt amenintati de piata neagra. Afla de ce

Piata de motounelte din Romania a scazut anul trecut cu 15%, pana la 65-70 mil. euro, iar piata neagra, data de produsele no-name si piratate, s-a ridicat la circa 10%, potrivit lui Ioan Mezei.

El a spus ca piata neagra va scadea in perioada urmatoare, pe masura ce consumatorii constientizeaza dezavantajele folosirii produselor no-name si contrafacute, „mult mai slabe calitativ”.

„Pe piata neagra, produsele care copiaza marcile de renume sunt la sub jumatate de pret fata de cele originale. Cumparatorii sunt practic inselati”, a declarat Mezei.

El a mentionat ca distribuitorii companiei nu-i poate ajuta pe cumparatorii care vin la ei cu produse contrafacute defectate , chiar daca sunt inscriptionate cu marca Stihl.

In Romania sunt utilizate pana la 400.000 de motoferastraie, dintre care 150.000 sunt marca Stihl, 15-20% sunt no-name, iar 5-10% sunt produse piratate, potrivit datelor companiei.

Pentru a lupta cu piata neagra, Stihl Romania aloca sute de mii de euro pentru bugetele de marketing, ce includ si campanii de educare a consumatorilor.

Crestere de 10-15% a pietei de motounelte in 2010

Dupa declinul din 2009, piata de motounelte ar putea creste anul acesta cu 10-15%, conform estimarilor lui Ioan Mezei. Principalele motoare ale cresterii vor fi, in opinia acestuia, reluarea creditarii si dezvoltarea agriculturii.

In ceea ce priveste rezultatele Stihl Romania, compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in scadere cu 20%, pe fondul scaderii pietei, dupa ce in 2008 a avut un rulaj de 94,65 mil. lei (26 mil. euro).

Scaderea cifrei de afaceri a companiei s-a produs in conditiile inrautatirii situatiei incasarilor de la distribuitori, fenomen inregistrat de la inceputul anului trecut.

„Sursa inrautatirii este statul, care nu si-a mai platit datoriile catre companii la timp. De asemenea, bancile nu au mai acordat credite unor distribuitori”, a explicat Mezei.

Prin urmare, termenele de plata s-au prelungit cu 30% iar unii distribuitori au intrat in insolventa, a adaugat Mezei.

Stihl Romania are o retea de 200 de distribuitori si este o subsidiara a companiei germane Andreas Stihl, unul din cei mai importanti jucatori pe piata mondiala a motoutilajelor si a uneltelor de gradinarit.

Pe piata motouneltelor, Sthil Romania concureaza cu companii precum Bosch si Husqvarna.