Editura Curtea Veche
Colectia: Carti Cheie
Pret 24 lei
Titlu original: Leadership and Self-Deception:Getting Out of the Box
Cartea intr-un minut:
Cartea contine sfaturi pragmatice referitoare la relatiile interumane. Teoria cartii afirma ca nu conteaza ce anume faci pentru altii, ci motivul pentru care procedezi asa. Oamenii reactioneaza la ceea ce simti pentru ei si nu la gesturile exterioare.
Cronica DailyBusiness.ro
Amagirea de sine ne impiedica sa vedem adevarata cauza a problemelor. Solutiile pe care le-am putea gasi nu fac decat sa inrautateasca situatia.
Simti ca trebuie sa ii suporti pe oamenii din echipa? Crezi ca oamenii sunt lenesi si incompetenti?
Acestea sunt intrebarile pe care trebuie sa ti le pui ca manager atunci cand depui eforturi destul de mari pentru a reusi sa lucrezi cu oamenii din echipa. Indiferent ce facem in exterior, oamenii raspund la ceea ce simtim fata de ei in interior.
Daca sunt vazuti si tratati corect, oamenii raspund pe masura. Si cu cat sunt mai inteligenti, cu atat raspund mai bine cand sunt tratati corect.
[quote=]O companie in care oamenii sunt vazuti „ca oameni” are succes[/quote]
Cand te comporti altfel decat simti fata de o persoana te tradezi pe tine. Urmatorul pas este sa vezi lumea intr-un mod care iti justifica tradarea de sine. Perspectiva asupra realitatii este distorsionata. Astfel, ajungi in capsula si nu te mai poti concentra asupra rezultatelor.
In timp, anumite capsule iti devin caracteristice. Tradarea de sine poate deveni un obicei.
Aceasta comunicare din capsula ii determina pe altii sa intre in capsula. Comunicarea nu mai exista si fiecare ii ofera justificari celuilalt pentru a ramane in capsula, fiind supus la tratamente gresite.
Nu trebuie sa te concentrezi asupra greselilor celorlalti, ci asupra a ceea ce poti face tu bine.
Oamenii ies din capsula pe masura ce inceteaza sa mai opuna rezistenta altor oameni.