Editura Publica
Colectia: Leadership
Pret 55 lei
Titlu original: The Secret Language of Leadership: How Leaders Inspire Action through Narrative
Cartea intr-un minut:
Denning introduce conceptul de inteligenta narativa, abilitatea de a intelege, a actiona si a reactiona la timpul potrivit in lumea afacerilor.
Cronica DailyBusiness.ro
Autorul isi propune sa prezinte gama completa de instrumente ale comunicarii astfel incat sa rezulte un mesaj al conducerii impecabil.
Conducerea ar trebui sa combine povestirea cu logica si ratiunea astfel incat sa atraga atentia publicului. Prezentarile traditionale parcurg trei pasi familiari : expunerea problemei, optiunile existente si concluzia.
Daca tinta este sa-i faci pe oameni sa se schimbe si sa actioneze in mod diferit, acest mod traditional de a sustine o prezentare nu face decat sa inrautateasca situatia.
Liderii de succes comunica intr-un mod diferit. Mai intai, capteaza atentia, apoi stimuleaza dorinta si, numai dupa aceea, trec la consolidarea ofertei prin argumente logice.
Limbajul care urmeaza aceasta ordine poate sa inspire entuziasm fata de o cauza si sa incite la actiune. Impactul comunicarii managerului poate fi imbunatatit daca se acorda atentie nuantelor cuvintelor, modelelor pe care le formeaza ele si ordinii in care sunt prezentate aceste modele.
Puterea de a capta atentia se bazeaza pe cateva principii: numai un element neasteptat poate capta atentia constienta, atentia este stimulata de emotii, cu cat ascultatorii se identifica mai mult cu tema cu atat atentia este mai treaza, metoda de a atrage atentia trebuie sa fie relevanta pentru subiect, instrumentele de comunicare ar trebui sa fie proportionale cu dimensiunea obiectivului.
Eforturile de stimulare a dorintei sunt guvernate de 8 principii: ideea de baza trebuie sa fie meritorie in sine, instrumentul de comunicare trebuie sa faca ideea memorabila, ideea trebuie sa devina ideea publicului, comunicarea sa fie interactiva, ideea sa fie pozitiva, sa-i faca pe ascultatori sa vada si beneficiile personale, cele mai utile instrumente de comunicare tind sa fie povestile, comunicarea ar trebui sa genereze o noua poveste in mintea publicului.