In prezent, costurile suplimentare pentru partea romana sunt de aproximativ 5 milioane de euro.
„Toate sumele pe care partea romana le acumuleaza din cauza intazierilor celor de la FCC vor fi recuperate in instanta. Pana acum, din intarzieri s-au inregistrat deja 5 milioane euro”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, in cadrul unei vizite de lucru, alaturi de omologul bulgar, la santierul podului.
FCC a solicitat Ministerului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare a lucrarii cu un an, respectiv pana in 2012.
„Exista pretentii suplimentare de la constructor pentru a prelungi termenul de finalizare, insa este inacceptabil”, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexandr Tsvetkov.
Ambele parti au cerut companiei spaniole FCC sa elaboreze in termen de o luna un pachet de masuri, astfel incat proiectul sa fie finalizat in termenul stabilit, respectiv decembrie 2011.
„Vom evalua toate solutiile tehnice care vor fi propuse peste o luna. Nu voi ezita sa ma adresez instantei pentru a recupera pagubele produse statului roman”, a declarat Boagiu.
Potrivit lui Boagiu, FCC a promis in urma cu trei luni ca lucrarea va fi finalizata in decembrie 2011.
„Au invocat, pentru extinderea termenului, lucruri precum starea vremii si inundatiile, evenimente care nu s-au produs in ultimele trei luni”, a spus Boagiu.
In acest proiect, Romania construieste infrastructura de acces la pod, rutiera si feroviara, pe malul romanesc al Dunarii. Lucrarile sunt efectuate de consortiul AZVI/Vimac si costa 66,9 milioane euro, bani de la buget si 33,82 milioane euro de la UE prin programul ISPA.
Costurile suplimentare pentru partea romana sunt cauzate de conservarea lucrarilor si de mentinerea echipelor din partea constructorului si a consultantului.
„In partea romana nu exista probleme si trebuie sa privim lucrarea in ansamblu, si pe partea romana, si pe partea bulgara”, a mai afirmat Boagiu.
Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.
Proiectul beneficiaza de finantare gratuita de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.
Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va laga orasul german Dresda de Istanbul, Turcia.
Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro.