„Eu ma gandesc serios ca brandul acesta national sa vina si pe produsele agricole romanesti, mai ales ca l-a preluat si Lucian Bute. Eu cred ca acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost si care a trecut in zona politica, de ce nu l-ai aduce si l-ai stiliza pe toate produsele care apartin Romaniei? Si pe produsele care se duc la export, dar si pe cele care se vand in tara”, a declarat Valeriu Tabara, citat de Mediafax.
El a afirmat ca productia agro-alimentara autohtona este una de calitate si ca sunt „foarte multe semne de intrebare” privind importurile.
Potrivit ministrului, in cazul in care cumparatorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gandi: „Da, domnule, e produs romanesc, ma pot adresa cu multa siguranta”.
In plus, postarea frunzei pe produs ar creste, in opinia lui Tabara, responsabilitatea firmei producatoare.
„Atunci cand pui o eticheta si un brand ferm pe un produs inseamna resposabilitatea celui care a facut si pune acea eticheta. Cred ca foarte multi au constiinta ca produsul lor e un produs bun. Eu voi sustine, ca ministru, o astfel de initiativa. Va dati seama ca i-as obliga, dar nu pot”, a adaugat Tabara.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, declara intr-un interviu la inceputul lunii august ca orice firma care vrea sa foloseasca elementele vizuale ale brandului poate sa faca acest lucru, dar in anumite conditii.
Potrivit lui Tabara, Romania isi va promova produsele agro-alimentare pe piata externa prin campanii comune cu alte state.
Bulgaria si Grecia au anuntat joi ca vor lansa o campanie comuna de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa si Romania, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii.
Astfel, Bulgaria va promova legume si produse din carne, iar Grecia uleiul de masline. Campania va avea loc atat in statele membre ale Uniunii Europene, cat si in afara acestora.
El a adaugat ca promovarea va fi facuta prin expozitii reciproce de produse.