Vicepresedintele Federatiei Miscare de Locomotiva, Sala Voicu, a declarat ca au fost doua puncte importante in discutia cu administratia, respectiv protectia salariatilor care urmeaza sa fie disponibilizati si pastrarea permiselor si autorizatiilor clasa a-II-a.
„Dupa inregistrarea contractelor, angajatii care vor fi disponibilizati vor primi sume de bani colectate din primele de vacanta la care salariatii renunta tocmai pentru a fi asigurata aceasta protectie”, a precizat Sala Voicu.
Contractul colectiv de munca cuprinde printre altele clauze referitoare la contractul individual de munca, angajarea, conditiile de munca si salarizare ale personalului, timpul de munca si odihna, drepturile si obligatiile reciproce ale partilor in promovarea unor relatii de munca echitabile.
Recent sindicatele din sistemul feroviar amenintau cu declansarea unei greve la inceputul lunii martie, deoarece expirasera contractele colective de munca la toate cele trei companii, sustinand totodata ca nu accepta diminuarea salariilor si nici disponibilizarile colective.
Liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, declara, in urma cu o saptamana, ca reprezentantii FMI au spus ca sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferata si cu privatizarea CFR Marfa.
„In continuare se doreste o restructurare a celor trei companii de cale ferata, dar sindicatele nu sunt de acord pentru ca in ultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat si s-a ajuns de la 230.000 de salariati la 50.000 de salariati.”, a spus Mantescu la finalul discutiilor cu reprezentantii FMI.
Potrivit lui Mantescu, CFR Marfa a solicitat Guvernului, in decembrie 2010, un ajutor de stat, insa nu l-a primit, in timp ce operatori privati au fost sustinuti.
In sistemul feroviar de stat sunt in prezent 56.000 de angajati, cu un salariu mediu net pe 2010 de 1.600 lei pe luna. Contractele colective de munca au expirat la 31 ianuarie.