- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Noul sef al Rosegur: Bodyguardul cu muschi nu mai e la moda

11 Feb, 00:01 • traian.badulescu
Pe piata locala de servicii de paza exista foarte multa concurenta neloiala, iar conceptul de bodyguard cu muschi, care da cu pumnul, nu mai este la moda, spune Daniel Timofei (foto), noul director general al firmei de profil Rosegur.
Noul sef al Rosegur: Bodyguardul cu muschi nu mai e la moda

Piata de servicii de paza din Romania ar putea creste usor anul acesta, a declarat, pentru DailyBusiness.ro, Daniel Timofei. El a fost numit la conducerea Rosegur de la inceputul acestui an.

„In situatii de criza, domeniul securitatii are o usoara crestere deoarece si riscurile cu infractionalitatea sunt mai mari”, a explicat Timofei.

Pe de alta parte, pe timp de criza, cel mai afectat sector din piata de securitate este cel al transporturilor de valori.

Declinul din segmentul transporturilor de valori este cauzat in special de micsorarea rulajului firmelor si bancilor, astfel ca volumul de bani transportat este mai mic.

Segmentul de cash processing – in care este activa in prezent doar o singura firma de paza, G4S – il va depasi pe cel al serviciilor clasice de paza, estimeaza directorul general al Rosegur, explicand ca acest lucru se intampla deja in pietele mature.

O problema pentru jucatorii din acest segment este ca odata cu adoptarea euro, riscul atacurilor asupra transporturilor de bani va creste, considera Timofei.

El a mentionat ca exista tari cu o rata a infractionalitatii mai mare decat Romania, precum cele din America Latina.
[quote=]In alte tari sunt hoti mai putini, dar mai bine pregatiti[/quote]
Pe langa infiintarea unei firme in domeniul cash processing, Rosegur Cash Services, Timofei isi mai propune deschiderea unei firme de training specializat in servicii de paza, precum si una in domeniul protectiei impotriva incendiilor.

Noul sef al Rosegur estimeaza ca cifra de afaceri a companiei va creste cu 24% anul acesta, dupa ce anul trecut a insumat de 78,6 mil. lei, nivel similar cu cel din 2009, potrivit unor date preliminare.

Un alt target important al Rosegur, pentru acest an, este castigarea a cat mai multi clienti pe segmentul rezidential, compania avand in momentul de fata o prezenta mai puternica pe zona corporate.

Printre clientii companiei se numara banci ca BCR, BRD, Garanti si Millennium, retaileri ca Inditex, Decathlon si Lidl si alte societati mari precum Vodafone, Coca-Cola, Lukoil, Medicover si Loteria Romana.

In opinia noului sef al Rosegur, „in conceptul modern de paza, importanta este comunicarea, viteza de reactie si asigurarea interventiei rapide a fortelor specializate”, si mai putin aspectul fizic al bodyguardului.

Timofei a spus ca principalul criteriu de selectie a personalului de paza la Rosegur este cel psihologic. „Procesul de selectie este foarte strict, mai ales pentru cei care primesc si arma”, a explicat seful Rosegur.

El a adaugat ca alte criterii sunt cazierul, trecutul candidatului, comportamentul etic si social.
[quote=]Exista foarte multa concurenta neloiala pe piata. Foarte multe firme se nasc, mor si se reinfiinteaza. Evaziunea e in floare[/quote]
Abia la final este luat in calcul aspectul fizic, care conteaza mai mult in cazul selectiei de personal pentru echipa de interventie.

Timofei a precizat ca unii clienti, mai ales cei din retail, prefera ca agenti de paza persoane obisnuite, care sa nu iasa in evidenta.

Sunt foarte multi clienti carora nu le plac muschii etalati„, a punctat Timofei.

Daniel Timofei considera ca autoritatile romane ar trebui sa fie mai selective in privinta eliberarii licentelor pentru firmele de paza.

„Sunt foarte multe firme care practica preturi de dumping, platesc oamenii la negru”, a mai spus el.

Acesta este de parere ca nu trebuie sa ai neaparat experienta in domeniul serviciilor de paza pentru a conduce un astfel de business.

„Am condus fabrici cu multi angajati, postura din care am fost consumator de servicii de securitate. Stiu, din punct de vedere al clientului, ce se cere de la o companie de paza”, a spus Timofei.

Ceea ce l-a recomandat in functia de director general al Rosegur a fost experienta sa de business, spune el.

„Cand lucrezi in mai multe domenii si devii manager, practic nu mai ai o afiliatie deosebita cu un anumit domeniu. Si o ferma de porci si o fabrica de echipamente aerospatiale sunt business-uri, care au multe lucruri in comun”, a mentionat seful Rosegur.

Estimata la 550 milioane euro, piata de profil este destul de fragmentata, cu cativa jucatori mari (G4S, Securitas, Rosegur, BGS si Scorseze) si alte peste 1.000 de firme foarte mici.